رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با اعلام اینکه نظامیان این کشور هیچ چشم‌داشتی به حکومت ندارند، گفت تظاهرکنندگان راه حل را برای این بحران ارائه می‌دهند. ­

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  المیادین، عوض بن عوف، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان، اعلام کرد هیچ راه حلی برای بحران این کشور ندارد و تنها تظاهرکنندگان راه حل را برای این بحران ارائه خواهند کرد. ­

او در نشست خبری گفت: تصمیم به تغییر در سودان محدود به فرماندهان نظامی نیست، بلکه از حمایت مردمی برخوردار است. بر حفظ امنیت و ثبات سودان تاکید داریم و اجازه ضربه زدن به امنیت در هیچ بخشی از کشور را نخواهیم داد. ما هیچ چشم‌داشتی به حکومت نداریم، بلکه می‌خواهیم فرصت مشارکت را به صورت برابر برای همه فراهم کنیم.

 رئیس شورای نظامی انتقالی سودان افزود: ما خواهان حمایت از خواست مردم هستیم و خود را بخشی از مردم می‌دانیم و باید درباره شیوه‌ای برای گفتگو توافق کنیم. شورای انتقالی راه حلی برای بحران سودان در نظر ندارد و تظاهرکنندگان باید خودشان راه حل را مشخص کنند. شورای نظامی فرمانده پلیس، رئیس سازمان امنیت و فرمانده نیرو‌های واکنش سریع را شامل می‌شود.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: شورای نظامی سودان اعلام کرده است هیچ گونه فشاری به مردم این کشور وارد نخواهد کرد و این شورا تصمیم دارد فضایی را برای گفتگو فراهم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار