رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۳۹۴ میلیارد تومان اعتبار از ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی هزینه شده است.

۳۹۴ میلیارد تومان اعتبار از ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی هزینه شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مراسم بازدید از دریاچه ارومیه گفت:بارندگی‌های مطلوب و برنامه‌های دولت در احیای دریاچه ارومیه و مشارکت مردم خصوصا کشاورزان استان دریاچه ارومیه در حد نزدیک شدن به تراز اکولوژیکی نزدیک است.
 
وی ادامه داد:در راستای احیای دریاچه ارومیه و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی ۳۹۴ میلیارد تومان اعتبار از ستاد احیای دریاچه ارومیه و همچنین اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است که از این محل بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰هکتار آبیاری هلی تحت فشار،۴۷۴ کیلومتر خطوط انتقال آب کشاورزی و بیش از ۶هزار و ۱۰۰ هکتارا شبکه ابزار تحت فشار و شبکه‌های فرعی و زهکشی پایاب سد‌ها و رودخانه‌ها انجام شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:در سال رونق تولید برنامه‌های اجرایی جهت کاهش مصرف آب کشاورزی و افزایش راندمان تولید و درآمد کشاورزان تدوین و اجرایی می‌شود.
 
وی افزود:اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار؛ استفاده از الگوی کشت علمی؛ توسعه کشت‌های کنترل شده و گلخانه‌ای استفاده از ادوات پیشرفته و توسعه کشاورزی حفاظتی رتبه ۶ استان به رتبه‌ای برتر ارتقا می‌یابد.
 
انتهای پیام/م
 

بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی از پروژه های بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.