هواشناسی با صدور اخطاریه جوی نسبت به وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق و وقوع سیلاب در خراسان جنوبی هشدار داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی گفت: مطابق با آخرین الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی وضعیت جوّی امروز به شکل وزش تندباد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد وقوع رواناب برای بخش‌های از سربیشه نهبندان درمیان و خوسف و احتمالا زیرکوه و قاین خواهد بود.

وی افزود: فردا نیز شاهد وزش تندباد گاهی گرد و خاک نیمه ابری تا ابری و رگبار و رعد وبرق و احتمال بارش تگرگ بتدریج وقوع رواناب سربیشه، نهبندان، درمیان و خوسف خواهیم بود.


لطفی گفت: برای یکشنبه وزش بادشدید گاهی خیلی شدید (گرد و خاک) رگبار و رعدو برق شدید و بارش تگرگ همراه با رواناب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه، نهبندان، بشرویه سرایان، بیرجند، قاین، خوسف و بخش‌هایی از طبس و فردوس پیش بینی می‌شود.


وی افزود: روز دوشنبه با پدیده وزش بادشدید، رگبار و رعدو برق شدید و بارش تگرگ، تشکیل مه، همراه با رواناب و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه شهرستان زیرکوه، درمیان، سربیشه، بیرجند، نهبندان بخش‌هایی از قاین و سرایان و خوسف رو به رو هستیم. 

کارشناس هواشناسی استان گفت: با توجه به فراگیر بودن سامانه بارشی اختلال در ناوگان حمل و نقل، وقوع روانآب و آبگرفتگی معابر شهری، روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.
انتهای پیام/ب


ورود سامانه جدید بارشی به خراسان جنوبی

برچسب ها: هواشناسی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.