عفیفی پور پهلو دهی بدون نوبت کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی از جمله دام زنده، روغن خوراکی خام، شکر، گوشت منجمد و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی را از جمله اولویت‌های بزرگترین بندر تجاری کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، الله مراد عفیفی پور اظهار کرد: روز گذشته، یک فروند کشتی با ظرفیت ۳۶۰۰ تن، حامل دام زنده در بندر خلیج فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

وی تصریح کرد: دام‌های زنده با ابزار‌های مخصوص تخلیه از کشتی به کامیون‌های ویژه حمل دام منتقل شدند که بلافاصله پس از تخلیه از کشتی مستقیماً به کشتارگاه‌های استان هرمزگان و سایر استان‌ها ارسال می‌شوند تا به بازار مصرف عرضه شود.

وی افزود: در خصوص تدابیر و تمهیدات اندیشیده شده برای خدمات رسانی سریع و دقیق به کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در بندر شهید رجایی، علاوه بر پهلودهی بدون نوبت و تخصیص امکانات و تجهیزات تخلیه کالا‌ها از کشتی و نگهداری آن‌ها در محوطه ها، هماهنگی‌های موثری با دستگاه‌های همکار از جمله گمرک صورت گرفته تا کالا‌های اساسی وارده به بندر در کمترین زمان ممکن از بندر خارج و به مقاصد تعیین شده در داخل کشور ارسال شود.


بیشتر بخوانید: استفاده کشتی‌ها از سوخت کم سولفور اجباری می‌شود


مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان این‌که تشریفات مربوط به تخلیه دام زنده از کشتی به سرعت و با دقت عملیاتی لازم انجام شده است و کامیون‌ها پس از بارگیری، بدون معطلی روانه استان‌های مختلف کشور می‌شود، گفت: هفته گذشته، کشتی حامل ۶۰ هزار تن روغن خوراکی خام در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی کشتیرانی‌ها و صاحبان کالا، برنامه ریزی شده است تا حداقل ۱۰ فروند کشتی حامل دام زنده و محموله‌های شکر و روغن خوراکی در سال جاری در بندر شهید رجایی پذیرش و به فراخور نیاز کشور و بدون قائل شدن محدودیت زمانی برای تنظیم بازار روانه بازار‌های داخلی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار