رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نقش برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از کشور، امنیت منطقه، مبارزه و سرکوب جریانات تروریستی تحت حمایت رژیم‌های مستکبر بر کسی پوشیده نیست.

نقش برجسته سپاه پاسداران در دفاع از کشور، امنیت منطقه و سرکوب جریانات تروریستیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شهداء دادگستری کرمان گفت: جامعه جهانی شاهد است که بخش عمده اعاده نظم و امنیت در غرب آسیا و ریشه کنی داعش و گردهمای تروریستی در منطقه محصول مجاهدت‌های پاسداران جان برکف انقلاب اسلامی تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

وی افزود: این امر مانع دستیابی رژیم‌های مستکبر و غاصب به منافع ظالمانه آنان گردیده، لذا در یک حرکت احمقانه و مذبوحانه یک بار دیگر در پرتو قلدری و یاغی گری، قوانین بین المللی توسط رژیم استکباری آمریکا نقض گردید.

موحد تاکید کرد: این اقدام مغایر صریح بند ۷ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد همانند سایر اقدامات چند سال گذشته از جمله به رسیمت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان، شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی و نقض ده‌ها سند و تعهد بین المللی می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دولت آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک سازمان نظامی رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران است را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد که این یقیناً به محبوبیت و اعتبار این نهاد مقدس در اذهان و نگاه جامعه جهانی خصوصاً مردم مسلمان منطقه غرب آسیا خواهد افزود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرهنگ متعالی ایثار و شهادت ارزشمندترین مفاهیم الهی را در بر می‌گیرد و این مفاهیم والا، تاثیرگذار و حرکت آفرین مسیر انسان را به سمت تکامل و سعادت مهیا ساخته و برای جامعه انسانی برکات بی شماری به دنبال دارد. به همین جهت در مبانی دینی آمده است هر ارزشی ارزش بالاتری دارد تا برسد به ارزش شهادت که بالاتر از آن نزد خداوند متعال ارزشی وجود ندارد.

موحد اظهار داشت: اگر روحیه ایثار و شهادت در کالبد یک جامعه جریان یابد آن جامعه مقتدر و شکست ناپذیر و ارزش‌های الهی در آن جامعه یکی بعد از دیگری متبلور خواهد شد. جامعه‌ای که در آن ارزش ها، باور‌ها و اعتقادات الهی حاکم باشد در آن ظلم، تبعیض، فقر و فساد راه نخواهد داشت.

وی افزود: شهداء جان خود را و ایثارگران سلامتی خود را فدا کردند تا این ملت در این سیر حرکت کند تا ارزش‌های الهی بر این جامعه حاکم باشند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان با بیان اینکه ملت ایران امروز غنی‌ترین گنجینه و ثروت معنوی را به برکت خون شهدا و جانفشانی ایثارگران دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دوران دفاع مقدس در اختیار دارد، گفت: اندوخته معنوی این جامعه را باید قدر بدانیم و برای تعالی فرهنگ اسلامی این جامعه باید به خوبی از آن بهره جست و بی توجهی به این ثروت معنوی جامعه، جفای در حق شهدا و این ملت است. نگرش سطحی، تشریفاتی، مادی گرایانه و فرصت طلبانه بزرگترین آسیب را به این گنجینه الهی وارد می‌سازد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه محتاج اندیشه‌های بلند، باور‌های راستین و ساز و کار‌ها و شیوه های متناسب با خود است و به روش‌های منافی با این دستاورد‌های گرانبها نیازی نیست.

موحد بیان کرد: خداوند متعال می‌فرمایند " وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ " این ایه در صدد این است که باور‌های عموم مردم را نسبت به فرهنگ شهادت و ایثار تغییر دهد و آن را به عنوان یک فرهنگ متعالی و بالاترین ارزش که تنعم در نزد خداوند سبحان است معرفی نماید.

وی با بیان اینکه این بحث اصلاح پندار و تفکر نسبت به موضوع شهادت است، اظهار داشت: تکریم مقام و جایگاه شهید در جامعه توسط مردم برخاسته از همین تعابیر قرآنی است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار