پایگاه خبری گاردین از امتناع جوانان آمریکایی برای ورود به ارتش این کشور پرده برداشت.

گاردین: جوانان آمریکایی نمی‌خواهند وارد ارتش این کشور شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی گاردین در گزارشی نوشت: لایحه بودجه دفاعی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که ماه گذشته به کنگره این کشور تحویل داده شد رازی را برملا می‌کند که ما را درباره دائمی شدن جنگ و حمایت عموم مردم از آن به فکر فرو می‌برد. «این راز پنهان این است که جوانان آمریکایی دیگر نمی‌خواهند در ارتش خدمت کنند».

شرایط به حدی وخیم شده که ارتش آمریکا تنها برای حفظ نیرو‌های زمینی، به افزایش بی‌سابقه دستمزد‌ها و امتیازات روی آورده است. وخامت اوضاع بیشتر هم می‌شود، چون آمریکایی‌هایی که بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ متولد شده‌اند می‌توانند از امسال برای پیوستن به نیرو‌های مسلح نام نویسی کنند. این تاریخ نشان می‌دهد آمریکا مدت هاست درگیر جنگ است و جوانان این کشور از این جنگ‌ها فاصله گرفته‌اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد هر ساله جوانان کمتری ورود به ارتش را به چشم یک شغل نگاه می‌کنند و تنها ۱۲.۵ درصد از جوانان آن را شغل می‌دانند. این کمترین آمار در یک دهه گذشته است.

به همین دلیل است که لایحه بودجه ترامپ ۳.۱ درصد افزایش دستمزد ارتش را پیشنهاد می‌دهد. بنابر اعلام پنتاگون، ۸ میلیارد دلار دیگر نیز به مسئله مسکن، آموزش، برنامه‌های جوانان و مراقبت‌های روزانه اختصاص خواهد یافت.

آمریکا قبلاً هم زمان‌هایی را تجربه کرده است که علاقه مردم به خدمت نظامی کمتر شده بود. برای مثال شرایط اقتصادی، کشته شدن تعداد زیادی سرباز، یا جنگ عراق به ایجاد نوساناتی در ورود جوانان به ارتش منجر می‌شود. اما این نرخ کاهش دائمی علاقمندی به خدمت نظامی که حتی در میان خانواده‌های نظامیان هم دیده می‌شود به حدی رسیده که باید درباره آن هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار