رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کُردستان از اختصاص۹۹۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای اجرای پروژه ساماندهی و کنترل چرای دام در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کُردستان گفت: در این زمینه و با هدف حفظ و حراست مراتع با تعدادی از تعاونی‌های فراگیر منابع طبیعی و آبخیزداری استان عقد قرارداد بسته شده است.

بختیار مرادی، افزود: در روند اجرای این طرح و با هدف کاهش چرای مفرط و جلوگیری از ورود دام مازاد به استان، نیرو‌های گشت و بازرسی در ورودی‌ها و گلوگاه‌های استان حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه کُردستان، استانی عشایر پذیر نیست و ظرفیت مراتع استان هم محدود است، گفت: فقط دامداران استان که دارای پروانه مرتع داری هستند در صورت دریافت گواهی دامپزشکی از استان‌های مبدا و نیز ارائه بارنامه از اداره حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند دام را وارد مراتع کُردستان کنند.

به گفته مرادی در راستای پروژه بهبود و اصلاح مراتع هم امسال از محل اعتبارات استانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، ۱۴۳ دستگاه آبشخور با هدف تأمین و توسعه آب قابل شرب برای دام‌های استان خریداری شده است.

وی در ادامه بیان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید این تعداد دستگاه‌ها آبشخور هزینه شده است.

کردستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ میلیون هکتار مراتع است و ۶۷ هزار بهره بردار از مراتع استان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: دام ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.