مهلت ارسال آثار به جشنواره آوا‌ها و نوا‌های روستا‌ها و عشایر کشور تمدید شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جواد کارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، از تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های روستا‌ها و عشایر کشور تا ۳۰ فروردین ماه جاری خبر داد.

وی گفت: این جشنواره با هدف حفظ و اشاعه فرهنگ و هنر اقوام مختلف و در دو بخش آوا‌ها و نوا‌های بومی و همخوانی و همنوازی همراه با اجرای آیین‌ها و آداب و رسوم محلی، به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار می‌شود.

کارگران، آیین‌ها، آداب و رسوم و مراسم در قالب‌های ملی، قومی و دینی، عاشقانه‌ها شامل لالایی‌ها و کار و تلاش را از موضوعات این جشنواره بیان کرد.

وی پیرامون شرایط شرکت در این جشنواره گفت: آثار ارسالی با گویش‌های مختلف به صورت تصویری بر روی لوح فشرده و با کیفیت مطلوب به مدت حداکثر پنج دقیقه برای افراد تکی و ٢٠ دقیقه برای گروه‌ها می‌باشد که باید به دبیرخانه جشنواره به نشانی شهرکرد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ارسال شود.

کارگران اضافه کرد: مدت زمان اجرای آثار در بخش آوا‌ها و نوا‌های بومی حداکثر ١٥ دقیقه و در بخش همخوانی و همنوازی همراه با اجرای آیین‌ها و مراسم حداکثر ٣٥ دقیقه خواهد بود.

وی همچنین از برپایی بازارچه عرضه محصولات دستی روستایی و عشایری در حاشیه این جشنواره خبر داد.

کارگران ادامه داد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر به نشانی اینترنتی chb.farhang.gov.ir مراجعه کنند و یا با شمار تلفن ۰۳۸۳۳۳۳۴۸۹۰ تماس بگیرند.

به گفته وی؛ اختتامیه نخستین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های روستا‌ها و عشایر کشور، ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت امسال در فرهنگسرای شهرکرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ

نخستین جشنواره سراسری آوا‌ها و نوا‌های روستا‌ها و عشایر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار