سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: تا پایان روز گذشته تیم اعزامی این سازمان به آق قلا ۲۵۰ منزل مسکونی را از گل و لای پاکسازی کردند.

پاکسازی ۲۵۰ منزل مسکونی سیل زده در شهر آق قلا توسط آتش‌نشانی تهرانسید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقدامات تیم آتش نشانی شهر تهران در مناطق سیل زده شهر آق قلا اظهار کرد: از روز‌های ابتدای وقوع سیل تیم ۷۰ نفره آتش نشانی شهر تهران به همراه خودرو‌های عملیاتی به شهر‌های سیل زده آق قلا و گمیشان اعزام شد.


بیشتر بخوانید؛ ریزش تونل مترو صحت ندارد


وی افزود: روز‌های ابتدای وقوع سیل آب در خیابان‌های شهر آق قلا و گمیشان تا ۱ متر و در برخی مناطق به ۲ متر هم می‌رسید و تردد خودرو‌های شخصی در شهر مقدور نبود و فقط خودرو‌های عملیاتی می‌توانستند در شهر حرکت کنند و مردم با قایق رفت و امد می‌کردند، اما در حال حاضر آب از حدود ۸۰ درصد شهر آق قلا تخلیه شده و تنها مقدار کمی آب در محلات جنوبی شهر باقی مانده است.

وی ادامه داد: تیم آتش نشانی شهر تهران از چند روز گذشته کار تخلیه آب و گل و لای را از منازل مسکونی در شهر آق قلا آغاز کرده اند و تا پایان روز گذشته کار پاک سازی ۲۵۰ منزل مسکونی به پایان رسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: مساحت منازل مسکونی در شهر آق قلا زیاد است به همین دلیل کار پاکسازی یک منزل چندین ساعت طول می‌کشد.

ملکی بیان کرد: به دلیل آب شدن برف، آب مجدد از بخش شرقی در حال نفوذ به داخل شهر آق قلا بود که این نقطه شناسایی شد و برای جلوگیری از ورود مجدد آب به داخل شهر، تیم آتش نشانی شهر تهران از ۳۰ کیلومتر خارج از شهر خاک خشک به محل منتقل و در محل ورود آب بندی درست کردند.

وی گفت: در حال حاضر آب ناشی از آب شدن برف‌ها با دور زدن آب بند ساخته شده وارد کانال‌های خروجی می‌شود و به شهر نفوذ نمی‌کند.

ملکی در خصوص اقدامات تیم آتش نشانی شهر تهران در مناطق سیل زده لرستان گفت: از روز‌های گذشته تیم امدادی شهر تهران به مناطق سیل زده شهر پل دختر اعزام شده است و بیشتر کاران‌ها در این شهر امدادی است.

انتهای پیام/

امدادرسانی به حادثه دیدگان سیل گلستان

برچسب ها: حوادث ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار