رئیس کمیسیون آموزش به تشریح اولویت‌های این کمیسیون در سال ۹۸ پرداخت.

کمیسیون آموزش هفته آینده با مسئولان وزارت بهداشت و کار جلسه برگزار می‌کندمحمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اولویت‌های این کمیسیون در سال ۹۸ اظهار کرد: طبیعتاً یکی از اولویت‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی اجرایی شدن برنامه ششم توسعه است.

وی افزود: معمولا در ابتدای سال ما جلساتی را با دستگاه‌های مختلف برگزار می‌کنیم و اکنون نیز با وزرای علوم، آموزش و پرورش و معاونت آن جلسه‌ای برگزار کرده و در جریان برنامه آن‌ها برای سال جدید قرار گرفتیم.

عارف تصریح کرد: هفته آینده نیز با مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و کار و رفاه اجتماعی جلسه‌ای در کمیسیون آموزش خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون آموزش بیان کرد: در این جلسات ما در جریان اولویت‌های دستگاه‌ها برای سال جدید قرار میگیریم و قاعدتا این برنامه‌ها باید در راستای برنامه ششم توسعه باشد.

وی ادامه داد: در بعد نظارتی نیز قرار است که با شاخص‌های مرتبط با برنامه ششم به ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بپردازیم.

عارفان گفت: کمیسیون آموزش دو الی سه اولویت مهم برای سال جدید در نظر دارد که یکی از مهمترین آن‌ها ارتباط دانشگاه با صنعت است، همچنین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاربردی باید مورد بررسی قرار بگیرند تا در نظام آموزشی ما جایگاه جدی‌تر و پررنگ تری پیدا کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: برای دانشگاه‌ها نیز یک طرح ساماندهی در نظر گرفته شده که به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده و آمایش آموزش عالی نام دارد که در جلسه اخیر نیز این طرح مطرح و قرار است که در راستای ارتقای کیفی آموزش عالی به کار گرفته شود همچنین قرار شد که در عین حال نگرانی برخی استان‌ها در این خصوص را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار