مامو رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: دولت ایران علاوه بر میزبانی مطلوب از پناهندگان، فرصتی برای رشد اتباع خارجی در جامعه فراهم کرده است.

ایران؛ فرصتی برای رشد و تاثیرگذاری اتباع خارجی در جامعه به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،مولوگنا زورای مامو رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته به بیش از یک میلیون نفر از اتباع خارجی خدمات مطلوبی ارائه کرده است که به عنوان نماینده سازمان ملل متحد در امور پناهندگان از مسئولین جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی افزود: سیاست‌های ایران در خدمات رسانی به پناهندگان و رفع مشکلات معیشتی، بهداشتی و تحصیلی آنان نمونه مثال زدنی و الگویی در جهان است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر میزبانی مطلوب از پناهندگان، فرصتی برای رشد و تاثیرگذاری اتباع خارجی در جامعه فراهم کرده است.

مولوگنا زورای ماموگفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه پناهندگان به پشتوانه مردم با فرهنگ این کشور برای کمک به نیازمندان انجام می‌شود و پناهندگان قدردان کمک‌های سازمان‌های بین المللی و کشور‌ها هستند.

وی به جایگاه مرز دوغارون از نظر ورود و خروج اتباع کشور افغانستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مرز دوغارون یکی از امن‌ترین و مهمترین معبر‌های رسمی زمینی ایران است بیشترین ورود و خروج اتباع کشور افغانستان و بازگشت داوطلبانه پناهندگان این کشور از طریق این معبر زمینی انجام می‌شود.

رئیس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد به حضور بیش از ۱۵۰ هزار تبعه خارجی دارای کارت معتبر اقامت در استان خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: این استان بعد از استان تهران از نظر حضور اتباع خارجی در رده دوم کشور قرار دارد که خدمات به اتباع خارجی در این استان پهناور مطلوب است.

روزانه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از اتباع کشور افغانستان به صورت داوطلبانه از طریق مرز زمینی دوغارون به کشور خود بازمی گردند.

انتهای پیام // ف. ک


خدمات ایران به پناهندگان الگویی جهانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.