پس از آنکه سران اتحادیه اروپا با تمدید شش ماهه ضرب‌الاجل برکسیت موافقت کردند وزیر امور اتحادیه اروپای آلمان اعلام کرد همه گزینه‌ها برای انگلیس روی میز است.

وزیر آلمانی: همه گزینه‌ها برای انگلیس روی میز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «میشائیل روث» وزیر امور اتحادیه اروپای آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد پس از آن که سران اتحادیه اروپا به لندن شش ماه دیگر برای خروج از این اتحادیه زمان دادند، همه گزینه‌ها برای انگلیس روی میز است.

شب گذشته مذاکره‌کنندگان اروپایی پس از نشست فوق‌العاده نخست‌وزیر انگلیس با دیگران سران این اتحادیه توافق کردند شش ماه دیگر به برکسیت مهلت بدهند. این نشست چهارشنبه شب به وقت تهران پایان یافت و سران ۲۷ کشور در واکنش به درخواست لندن برای تمدید مهلت خروج از اتحادیه، موافقت کردند این ضرب‌الاجل که چند روز دیگر فرامی‌رسد، تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) به تعویق بیفتد.

براساس این توافق، انگلیس باید در انتخابات آتی پارلمان اروپا شرکت کند که پیش از این ترزا می‌ ابراز امیدواری کرده بود در آن حضور نداشته باشد. همچنین تعویق برکسیت پس از آن مطرح می‌شود که بسیاری در انگلیس خواستار رفراندمی دیگر بودند برای آنکه از اتحادیه اروپا خارج شوند یا آنکه به طور نامحدود در آن باقی بمانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار