مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از انحراف رودخانه کرخه و ورود به کانال شهید چمران به منظور جلوگیری و از پیشروی آب به برخی از مناطق اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: ظرفیت کانال شهید چمران ۹۰ متر مکعب برثانیه است و از انحراف رودخانه کرخه و ورود به کانال شهید چمران جلوگیری و از پیشروی آب به برخی از مناطق اهواز و روستا‌ها ممانعت شد.

وی افزود: در اثر بالا آمدن تراز سطح آب در رودخانه کرخه حجم زیادی از آب این رودخانه به این کانال سرریز شد که می‌توانست منجر به آب گرفتگی مناطقی از شهر اهواز و روستا‌های اطراف شود.

ایزدجو عنوان کرد: خطر آب‌گرفتگی برخی مناطق از سمت کانال چمران از بین رفته و بند آبگیر شهید چمران با استفاده از مصالح خاص و درشت‌دانه به اتمام رسیده و در تلاش هستیم تا با استفاده از مصالح ریزدانه نیز بند مذکور تقویت شده و به استحکام آن افزوده شود.

انتهای پیام/م

تلاش برای جلوگیری از پیشروی آب

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
الحمدالله رب العالمین
اگر در همه پروژه های عمرانی کشور مردم و جوانان تحصیلکرده را اینطور شرکت میدادند الان ایران گلستان بود و پولهای کلان صرف ریخت و پاش بسیاری از پیمانکاران نمیشد