استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع پیشگیری از سیلاب در دستورکار ستاد مدیریت بحران استان قرار دارد و خراسان رضوی در سیل‌های اخیر کشور متحمل کمترین خسارت شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جریان بازدید از عملیات لایروبی مسیل‌ها و بازگشایی کال زرکش مشهد اظهارداشت: لایروبی مسیل‌ها و بازگشایی کال زرکش مشهد به طول ۱۰ کیلومتر، مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه می‌دارد.

وی افزود: کال زرکش به طول ۱۰ کیلومتر در روز‌های اخیر به دلیل بارش‌های رگباری باران طغیان کرده بود و حتی به برخی از خانه‌های احداث شده در حریم این کال آسیب رساند و بر حسب تصمیم شورای مدیریت بحران شهرستان مشهد، لایروبی این مسیل در دستورکار قرار گرفته است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پس از اتمام عملیات لایروبی مسیل‌ها و بازگشایی کال زرکش، دیوار‌های ساحلی هم در اطراف این کال نصب خواهد شد تا در آینده، هیچ خطری به لحاظ وقوع سیل متوجه مشهد نباشد.

رزم حسینی گفت: کال زرکش روان آب‌ها را به کشف رود هدایت می‌کند و امیدواریم محدوده مشهد و روستا‌های حریم این کلانشهر به مساحت ۸۶ هزار هکتار از خطر سیلاب و خسارت‌های ناشی از سیل مصون بماند.

وی با اشاره به لزوم بازگشایی مسیل‌ها در محدوده طرقبه شاندیز افزود: طی سه هفته گذشته اقدامات خوبی توسط فرماندار این شهرستان و با تدبیر ستاد مدیریت بحران انجام گرفته است و با دستور دادستانی موانع پیش روی روان آب در رودخانه‌ها تخریب شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: باید از طریق کمیسیون‌های شهرسازی با ساخت‌ها وساز‌ها غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها برخورد شود، اما در عین حال برای پیشگیری از وقوع سیل، لایروبی مسیل‌ها در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام//ف. س
 

لایروبی کال زرکش، مشهد را از خطر سیلاب مصون نگه میدارد

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.