نشست بسیج دانشجویی استان مرکزی با موضوع طرح جامع تحول برگزار شد.

نشست بسیج دانشجویی استان مرکزی/بصیرت افزایی در دانشگاه ها مهمترین وظیفه بسیج دانشجوییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نشست بسیج دانشجویی با موضوعات تبیین سیاست‌ها و اهداف برنامه‌های سال ۹۸، کنگره شهدای دانشجو، اردو‌های جهادی و تشکیلاتی در مکان سپاه استان مرکزی برگزار شد.

جانشین فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی در این نشست یک روزه با بیان اینکه بسیج دانشجویی در جامعه و دانشگاه باید الگو باشد گفت: دانشجوی بسیجی در هر زمینه‌ای می‌بایست انقلابی عمل کند و مرجع برای دیگران باشد.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم و در انقلاب اسلامی شعار‌هایی داشتیم، ولی تا بحال صدرصد شعار‌ها به تحقق نرسیده است، زیرا این امر الزاماتی دارد از جمله زمان بر بودن دست یابی به اهداف و اکنون که ۴۰ سال از انقلاب گذشته بخش عمده‌ای از این اهداف اتفاق افتاده است.

سرهنگ گلشن زاده، تحلیل فشار‌های خارجی را از دیگر الزامات رسیدن به تمدن اسلامی برشمرد و گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دشمن از فشار‌ها دست برنداشته است و با جنگ و تحریم علیه کشور ما دشمنی خود را نشان میدهد.

بسیج دانشجویی یک تشکل خداباور

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین کار‌های بسیج دانشجویی حفظ محور و اعتقادات خداباوری هست و تلاش می‌کند سایر تشکل‌ها و جریانات و اساتید را به این سمت هدایت کند و این کار وجه تمایز بسیج دانشجویی با سایر تشکل‌های دانشجویی است.

وی ادامه داد: علم بسیار مهم است و دانشگاه‌ها برای رشد علم فعالیت دارند و پیشرفت می‌کنند، اما اگر خداباوری در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد هیچ ثمری وجود نخواهد داشت.

وی با بیان عملکرد خیلی خوب بسیج دانشجویی در انجام وظایف و اقدامات کار تشکیلاتی گفت: دلیل اینکه گروه‌های بسیج دانشجویی که به مناطق سیل زده برای خدمت رسانی به مردم اعزام شده اند و با وجود سختی کار باز هم عشق خدمت به مردم را در سر دارند تنها داشتن اعتقادات و باور‌های خدا محوری است.

وی افزود: اگر خداباوری از اعتقادات ما باشد پیشرفت برای ما میسر خواهد بود، ولی اگر این اعتقادات را نداشته باشیم هیچ ثمری در علم و پیشرفت نخواهیم دید همانطور که آمریکای جنایت کار هیچ فایده‌ای برای بشریت ندارد و در هر جایی که ورود پیدا می‌کند آثار فساد، خون ریزی و جنایت بر جای می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ولی رضوی راد، در واکنش به اقدام رئیس جمهور آمریکا و تروریست خواندن سپاه پاسداران گفت: این اقدام خصمانه نشان از عملکرد صحیح و حرکت درست سپاه پاسداران دارد و ما افتخار می‌کنیم که سپاه اجازه نداد آمریکا به اهداف شوم خود در منطقه خاورمیانه برسد و داعش را که آمریکایی‌ها برای از بین بردن انقلاب اسلامی به وجود آورده بودند در خارج از خاک ایران نابود کرد.

وی در پایان گفت: یکی از کار‌های مهم و رسالت بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها و در جامعه بصیرت افزایی است، زیرا اکنون در جنگ نرم هستیم و در این جنگ، هدف دشمن به سوی جوانان است و لذا بصیرت افزایی از مهمترین کار‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.