رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مهلت ثبت‌نام در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان تا ۱۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی رئیس اداره قرآنی اوقاف استان سمنان گفت: مهلت ثبت‌نام در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان تا ۱۰ اردیبهشت ماه تمدید شد  و از این رو علاقمندانی که واجد شرایط هستند می‌توانند به ادارات اوقاف و یا سامانه اینترنتی این مسابقات مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‌های حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ جز و حفظ کل برگزار می‌شود، افزود: ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، ادعیه متبرکه، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث، تفسیر قرآن، همسرایی و همخوانی قرآن کریم از دیگر بخش‌های این رقابت‌ها است.

رئیس اداره قرآنی اوقاف استان سمنان گفت: شرکت کنندگان حتماً باید ساکن همان شهرستانی باشند که قصد شرکت در مسابقات از آن را دارند و در نتیجه کسانی که حوزه امتحانی و سکونتشان یکی نیست از شرکت در این امتحان محروم خواهند شد.

حجت الاسلام عرفانی با بیان اینکه داشتن حداقل سن ۱۸ سال، داشتن تابعیت ایرانی در مسابقات فردی و گروهی در تمامی مراحل از دیگر شروط مسابقات قرآن اوقاف است، ابراز کرد: عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلی آموزش‌وپرورش از دیگر شروط محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی که سن ایشان زیر ۱۸ سال بوده ولی دانش‌آموز نیستند، می‌توانند در مسابقات بزرگ‌سالان شرکت کنند، عنوان کرد: دانش آموزان بالای ۱۸ سال باید در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفاً در طول مدت تحصیل می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: این امر درباره سربازان نیز در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر صادق خواهد بود.

وی ابراز داشت: شاغلان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نیز با ارائه گواهی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند و همچنین شرکت‌کنندگان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان حضور یابند در غیر این صورت در هر مرحله از مسابقات که خلاف موضوع اثبات شود، موجب حذف شرکت‌کننده خواهد شد.

انتهای پیام / گ

 تمدید ثبت نام مسابقات قرآنی اداره اوقاف استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.