پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بردن تیم‌های عربستانی بسیار لذت بخش است

حمید درخشان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برد تیم فوتبال پرسپولیس ایران مقابل الاهلی عربستان در چارچوب هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به هر سه نماینده کشورمان که بازی خوبی را در مقابل حریفان خود انجام داده اند تبریک می گویم. پرسپولیس با برد مقابل الاهلی به این رقابت ها برگشت چون اگر این برد را کسب نمی کرد در ادامه کار بسیار سختی برای صعود به مرحله حذفی داشت.

او در ادامه افزود: پرسپولیس در دیدار شب گذشته تمام خصوصیات یک تیم برنده را داشت، بازیکنان این تیم در بازی مقابل الاهلی دوندگی زیادی داشتند و خطوط هافبک و حمله‌ی این تیم بسیار عالی کار کرد. علاوه بر این، خط دفاع تیم پرسپولیس هم بسیار خوب بود و به نظرم در تمامی نقاط بازیکنان این تیم عملکرد خوبی داشتند. امیدوارم بازیکنان همین روند را به خوبی ادامه دهند و بازیکنان جدید پرسپولیس هم کمک زیادی به این تیم بکنند تا در ادامه رقابت ها نتایج بسیار عالی را کسب کنند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس ادامه داد: در اوایل نا هماهنگی بین بازیکنان این تیم دیده می شد اما رفته رفته تمامی بازیکنان با یکدیگر هماهنگ شدند و امیدوارم در دیدار ها و مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بهتری داشته باشند.

درخشان در خصوص برد هر سه نماینده ایران در این هفته از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گفت: خداراشکر که در این هفته هر سه بازی خودمان را با برد پشت سر گذاشتیم به خصوص برد تیم های استقلال و پرسپولیس در مقابل تیم های عربستانی برای ما بسیار مهم بود. چون هنوز مجوز میزبانی از تیم های عربستانی صادر نشده، و همین که تیم های ما در کشور ثالث تیم های عربستانی را شکست می دهند لذت برد را برای ما دو چندان می کند. اما اگر در ایران ما از تیم های عربستانی میزبانی کنیم هواداران می توانند استقبال خوبی داشته باشند و از لحاظ روحی و روانی به بازیکنان انرژی بیشتری می دهند.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: تیم های عربستانی سعی می کنند با خریدن بازیکنان گران قیمت سعی دارند که در مقابل تیم های ایرانی به برتری دست یابند، اما خوشبختانه پتانسیل بازیکنان ما این اجازه را به آن ها نمی دهد و در بیشتر دیدار ها آن ها مقابل تیم های ایرانی به مشکل بر می خورند. امیدوارم بازیکنان و تیم های ایرانی عملکرد بهتری داشته باشند و با بهبود امکانات بتوانیم در مقابل تیم های شرق آسیا هم پیروز از زمین خارج شویم و پس از سال ها قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را از آن خودمان کنیم. امیدوارم در ایم دوره یکی از تیم های ایرانی قهرمانی را از آن خود کند.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: تفاوت تیم های ما و عربستانی در این است که آن ها هزینه های زیادی برای تیم هایشان می کنند در حالی که ما چنین هزینه هایی نمی کنیم اما در مقابل بازیکنان ایرانی تمام توانشان را در زمین به کار می گیرند تا پیروز بازی شوند. شما فکر کنید اگر بازیکنان ایرانی امکانات آن ها را داشتند آن وقت تفاوت فوتبال ایران و عربستان اصلا قابل مقایسه نبود.

درخشان در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان بیان کرد: بازیکنانی که در تیم ملی بازی می کنند از لحاظ کیفی در سطح خوبی قرار دارند، حالا اگر نتوانستیم از آن ها در جام ملت ها به خوبی بهره ببریم بر می گردد به سرمربی وقت تیم ملی، باید هر چه سریع تر سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

او ادامه داد: فوتبال به اینگونه نیست که شما در فاصله یک ماه مانده به آغاز یک تورنمنت تازه سرمربی جدید را معرفی کنی، اگر آن مربی بهترین در جهان هم باشد نمی تواند برای آن تیم کار کند. مربی جدید نیاز به زمان دارد تا از شرایط در فوتبال کشورمان آگاهی دست یابد. در این مدت کوتاه هیچ مربی نمی تواند به نتایج دلخواه خودش دست یابد، فدراسیون باید اولویت خود را در انتخاب سریع تر سرمربی تیم ملی به کار گیرد. ما در جام جهانی که نمی توانیم موفق باشیم اما حداقل باید در آسیا چند عنوان قهرمانی را از آن خودمان کنیم. به عنوان مثال تیم ملی فوتبال قطر، فدراسیون این کشور با یک برنامه ریزی دقیق توانست در جام ملت های آسیا قهرمان شود. تنها مشل ما برنامه ریز است و همیشه فکر می کنیم که در دقیقه آخر می توانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم که اصلا اینطور نیست.

در خشان در ادامه افزود: بازیکنان ایرانی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر برنامه ریزی درستی انتخاب شود قطعا ما می توانیم عناوین قهرمانی متعددی را کسب کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص گزینه های هدایت تیم ملی تصریح کرد: ما به اندازه توان مالی که داریم می توانیم سرمربی جدید بیاوریم. ما نباید دنبال اسم های بزرگ بگردیم چون خودمان ار همه بهتر می دانیم که چه امکاناتی داریم. ما باید یک مربی بیاوریم که کار بلد باشد و بتواند با امکانات فوتبال کشورمان بهترین نتایج را کسب کند. آوردن مربیان بزرگ دنیا دردسر های خودش را دارد چه از لحاظ مالی چه امکانات و با این وضعیت بر آورده ساختن تمامی نیاز های این مربی بسیار سخت است.


بیشتر بخوانید:

سنگینی فوتبال جنوب کشور در جنوب جدول

نعمتی، بهترین بازیکن/ پرسپولیس و تارتار، برترین تیم و سرمربی

جدول لیگ برتر فوتبال پس از برگزاری دیدار‌های هفته بیست و چهارم


انتهای پیام/

اظهارات درخشان در خصوص اوضاع فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار