رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت:خواهرخواندگی‌های جدید را پیگیری کردیم اما نتیجه بخش نبوده و فقط در حد مکاتبات مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا سالاریان رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آماری از عملکرد نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، اظهار داشت: تهیه مستندی از فعالیت‌های نوروزی از شهرستان‌های اصفهان در سال جاری با همکاری میراث ابتکاری است که انجام شد که در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد، زیرا شهرستان‌های اصفهان نیز از ظرفیت‌های بالایی در زمینه اقتصادی و فرهنگی دارند ودر تلاش هستیم که ظرفیت‌های شهرستان‌های اصفهان بیشتر در سطح کشوری و بین المللی منعکس شود.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای روابط بین الملل یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته است، تصریح کرد: برای هماهنگ‌سازی روابط بین‌الملل استان با نظر مساعد و تایید استاندار جدید این شورا تشکیل شد تا مشارکت جمعی برای فعالیت‌های برون استانی بیشتر و موثر‌تر پیگیری شود.

رئیس دفتر نمایندگی امور خارجه در اصفهان افزود: امسال بیستمین سال همکاری‌های بین سن پترزبورگ و اصفهان بود که در ابتدای سال ۲۰۱۹ نامه از استاندار سن پترزبورگ دریافت کردیم که پیشنهاداتی برای روابط بیشتر شهری داشتند و باید توجه داشت که روابط بیشتر بین دو شهر است.

وی با بیان اینکه ادامه این همکاری‌ها نیاز به فعالیت و روابط بیشتر آژانس‌هاست، گفت: برای عملیاتی شدن برنامه‌هایی که روی کاغذ نوشته می‌شود، پیگیری مرتب آژانس‌ها نیاز است.

سالاریان خاطرنشان کرد: خواهرخواندگی‌های جدید را پیگیری کردیم، اما نتیجه بخش نبوده و فقط در حد مکاتبات مانده است، از این رو برای دیپلماسی شهری و ارتباطات با کشور‌های دیگر باید در افکار عمومی مردم را توجیه کرد که سفر‌ها لازم است.

وی افزود: هر سازمان موفقی برای تبلیغات خود باید هزینه کند و این هزینه‌ها تنها مختص به سفر نیست؛ اصفهان آنچنان شناخته شده نیست و اگر هم باشد طریقه سفر به اصفهان را نمی‌دانند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان خاطرنشان کرد: همین که در پروفایل اصفهان بنویسند با ۵۰ شهر خواهرخواندگی دارد، برگ برنده‌ای است برای آن و هرچقدر که استفاده و بهره برده شود و این توافقات روی برگه عملیاتی شود برای هردو طرف مفید است، در سطح کشوری وظیفه فراهم سازی بستر را دارند و عملیاتی کردن آن مربوط به دیگر بخش‌های مرتبط است.

وی افزود: آژانس‌های فعال شناسایی شده‌اند و برخی از آن‌ها بروشور‌هایی با زبان کشور‌های مقصد مانند چین تهیه کرده و تنها به زبان انگلیسی بسنده نمی‌کنند؛ همچنین در نمایشگاه‌های کشور‌های دیگر باید از آژانس‌ها به ویژه از اصفهان حضور داشته باشند و اصفهان پایه گردشگری کشور شود.

سالاریان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در سال‌های قبل جدا از هم بود، تصریح کرد: در سال جاری پیشنهاد برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی همراه باهم داده شد که امیدواریم تاریخ مشخصی هم هرساله پیدا کند.

وی فعالیت‌های دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان و هنر را بسیار موثر و گسترده عنوان کرد و گفت: دانشگاهیان بدون ملاحظات سیاسی تبادلات علمی انجام می‌دهند و علاوه بر دانشگاه‌های اصفهان، اتاق بازرگانی این استان نیز ظرفیت مناسبی را از لحاظ امکانات و مبادلات بین المللی دارند.

انتهای پیام/م

 

عملکرد نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.