معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: مردم مناطق سیل زده از نظر سلامت روان غربالگری شده‌اند و برای ۱۴۰۰ نفر مداخلات روان شناختی انجام شده است.

انجام مداخلات روانشناختی برای بیش از هزار نفر در مناطق سیل زده/ ۱۴۴ تیم سلامت روان در منطقه مستقر استعلی اسدی معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت برای ارتقای سلامت روان آسیب دیدگان سیل از همان روز‌های اول وقوع حادثه سیل در گلستان، خوزستان و لرستان تمام تیم‌های لازم را به این مناطق اعزام کرده است، یعنی در حدود ۲۸۸ کارشناس سلامت روان تحت پوشش این سه استان در مناطق آسیب دیده حضور پر رنگی پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در حدود ۱۴۴ تیم سلامت روان به مناطق سیل زده اعزام کرده است و تا به این لحظه بیش از ۱۳ هزار نفر از جمعیت آسیب دیده را غربالگری کرده‌اند که از بین آن‌ها در حدود ۱۴۰۰ نفر نیازمند مداخلات روان شناختی هستند که برنامه‌ریزی خوبی برای ارتقای سلامت روان این افراد و پیشگیری از بروز اختلالات روحی و روانی انجام شده است.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت تاکید کرد: وزارت بهداشت با وزارت کشور جلساتی در راستای هم افزایی برای کمک به مردم مناطق سیل زده داشته است و پس از پایان این جلسه مقرر شده که  بر اساس برنامه‌های جامع بازتوانی ابلاغیه وزارت کشور همکاری و هم افزایی بین دو وزارتخانه انجام شود.

همکاری وزارت بهداشت  و سازمان بهزیستی برای بهبود شرایط روانی مردم مناطق سیل زده

اسدی افزود: پس از برگزاری جلسه وزارت بهداشت با وزارت کشور این نتیجه حاصل شد که نیرو‌های وزارت بهداشت در کنار کارشناسان سازمان بهزیستی برای ارتقای ارائه خدمات به مردم مناطق سیل زده همکاری موثرتری داشته باشند تا مردم منطق سیل زده خدمات را بر اساس پروتکل‌های علمی دریافت کنند.

وی بیان کرد: شهر‌های آبادان، اهواز، شوشتر و دزفول مناطقی هستند که برنامه‌های مداخلات روان شناختی با حضور تیم‌های سلامت روان وزارت بهداشت از هفته گذشته در این شهرها آغاز شده است و این برنامه‌ها حداقل تا خرداد ماه ۹۷ تداوم دارد.

معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت اضافه کرد: ارائه خدمات سلامت روان به مردم مناطق آسیب دیده تا پس از تثبیت سلامتی تحت پوشش تیم‌های سلامت روان وزارت بهداشت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار