تقلب پزشکی در آمریکا بیش از یک میلیارد دلار زیان روی دست سیستم خدمات درمانی عمومی این کشور گذاشت.

زیان بیش از یک میلیارد دلاری در سیستم خدمات درمانی به دنبال بزرگترین تقلب پزشکی در تاریخ آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال یکی از بزرگ‌ترین تقلب‌های پزشکی تاریخ آمریکا، بیش از یک میلیارد دلار زیان متوجه صد‌ها هزار بیماری شد که فریب یک طرح را خورده بودند. مقامات آمریکایی روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند در این زمینه ۲۴ نفر را دستگیر و اتهاماتی را علیه آن‌ها وارد کرده‌اند.

این طرح تقلبی شامل فراهم کردن مچ دست، زانو و دیگر پروتز‌های مورد نیاز سالمندان و یا معلولان بود که در واقع در آن زمان نیازی به آن‌ها نداشتند؛ اما تحت پوشش بیمه خدمات درمانی عمومی بودند.

بنا به گفته وزارت دادگستری، این بیماران فریب یک شبکه بین‌المللی فروش تلفنی را خورده‌اند که در فیلیپین و آمریکای لاتین دارای مراکز تماس بود. گفته می‌شود متهمان این پرونده به پزشکان پول می‌دادند تا بدون ویزیت بیمار، برای آن‌ها پروتز تجویز کنند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده است: «سود حاصل از فروش این طرح تقلبی که تحت پوشش شرکت‌های سهامی بین‌المللی فعالیت می‌کرد برای خرید خودرو‌های گرانقیمت، قایق‌های لاکچری و املاک در آمریکا و دیگر کشور‌ها استفاده شده است. بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار میزان خسارت ناشی از این تقلب است».

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد متهامان این پرونده شامل مدیران عامل و دیگر مدیران اجرایی شرکت‌های تلفنی که خدمات پزشکی ارائه می‌دهند، صاحبان ده‌ها شرکت تجهیزات پزشکی و پزشکان هستند. همچنین علیه ۱۳۰ تامین‌کننده تجهیزات ارتوپدی مجازات اداری اعمال شده است.

رابرت جانسون، معاون مدیر اف‌بی‌آی که یکی از چندین ارگان درگیر در این پرونده است، در این خصوص گفت: «امروز یکی از بزرگترین طرح‌های تقلب در زمینه خدمات درمانی در تاریخ آمریکا پایان یافت». 

سیستم خدمات درمانی در سال ۱۹۶۰ برای ارائه بیمه خدمات درمانی عمومی برای افراد بالای ۶۵ سال در آمریکا راه‌اندازی شد. از آن زمان به بعد، این برنامه گسترده‌تر شده و شامل حال افراد فقیر، معلولان، کودکان و نظامیان بازنشسته نیز شد. در حال حاضر این سیستم بیش از ۱۱۲ میلیون نفر از جمعیت آمریکا را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما به طور مرتب مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار