نخستین مرحله استانی جشنواره علامه حلی با تقدیر از نفرات برگزیده در بندرعباس به کار خود پایان داد.

تقدیر از برگزیدگان نخستین مرحله استانی جشنواره علامه حلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،نخستین مرحله استانی جشنواره علامه حلی با تقدیر از نفرات برگزیده در بندرعباس به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام حقیقی دبیر جشنواره و مدیر حوزه‌های علمیه برادران هرمزگان گفت: ۳۶۰ اثر در موضوعات علوم انسانی، تفسیرقرآن، موضوعات کلامی، اقتصادی، فقه و اصول و اخلاق خانواده به دبیرخانه این جشنواره ارسال و مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع آثار پژوهشی ۶ اثر به مرحله استانی راه یافت و در مرحله کشوری این جشنواره که اسفند پارسال برگزار شد یک اثر از هرمزگان مقام سوم کشوری را کسب کرد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور هم گفت: جشنواره علامه حلی با هدف رونق و تشویق طلاب به پژوهش برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حصاری افزود: رونق و افزایش پژوهش در چرخه تولید علم به افزایش سرعت تولید علم در آینده کمک می‌کند.
وی با اشاره نهادینه سازی پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در کشور در حال راه اندازی است.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور به برنامه راهبردی پژوهشی در حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: ۵ سال مرحله نخست این برنامه با نتایج مثبت به پایان رسیده و اکنون در مرحله دوم پژوهشگری آن که ورود طلاب خواهر به عرصه حرفه‌ای پژوهش است قرار داریم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان هم در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره علامه حلی در حرکت رو به جلو حوزه پژوهش بسیار مهم و اثرگذار است.
حجت الاسلام عبادی زاده افزود: این جشنواره موجب شناسایی ظرفیت‌ها و توسعه فضای پژوهشی می‌شود.
حدود ۳ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.
انتهای پیام/ز


برگزاری اختتامیه جشنواره علامه حلی در هرمزگان

برچسب ها: تفسیرقرآن ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار