وزیر جهاد کشاورزی گفت: برکات باران بیشتر از خسارت‌های آن بود و برخی از سد‌های کشور برای نخستین بار آبگیری شد.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در ایلام گفت:برخی از سد‌های کشور برای نخستین بار در بارندگی‌های اخیر آبگیری شد برخی از سد‌های کشور برای نخستین بار در بارندگی‌های اخیر آبگیری شد.

 وی در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: شکرگزار خداوند برای نعمت باران در سال زراعی ۹۷-۹۸ هستیم، برکات این باران بیشتر از خسارت‌های آن بود و برخی از سد‌های کشور برای نخستین بار آبگیری شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه آسیب‌های زیادی در سیل به منزل و کشاورزی مردم و زیرساخت کشور وارد شده است گفت: با وحدت و مشارکت دولت و مردم مشکلات سیل‌زدگان برطرف می‌شود هر چند که ملت ایران روز‌های سختی را تحت فشار‌های بین‌المللی بدخواهان کشور سپری می‌کند، اما با امید همکاری و همراهی مردم برآن فائق و پیروز این میدان خواهیم بود.

حجتی به ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه آب و خاک اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های استان ایلام در حوزه آب و خاک استان ایلام شناسایی و تبدیل به پروژه شوند.

وی افزود: با متوسط بارندگی ۷۰۰ میلیمتر در استان می‌توانستیم اقدامات بهتری در حوزه کشاورزی داشته باشیم و امروز در سفر به ایلام از اینکه از ظرفیت کشاورزی استان ایلام بیشتر استفاده نشده است، حسرت خوردم.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام رضایت از عملکرد مدیریت بحران استان ادامه داد: استان ایلام علی‌رغم کوهستانی بودن و مستعد سیل بودن و با وجود بارش بی‌سابقه خوشبختانه خسارت جانی نداد و هزینه کمتری ایجاد شد.

حجتی از مسئولان خواست ظرفیت‌ها و منابع اصلی را شناسایی تا در هر منطقه با کمک مردم و بر اساس شرایط موجود طرح‌های اشتغالزای اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

 

انتهای پیام/با

صحبت های وزیر جهاد کشاورزی در نشست اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.