معاون توسعه آبزی‎پروری سازمان شیلات ایران گفت: بر اثر سیلاب، سه هزار تن ماهی سردابی در کشور تلف شد.

سه هزار تن ماهی در کشور تلف شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین‌علی عبدالحی معاون توسعه آبزی‎پروری سازمان شیلات ایران، امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین ۹۸ در سفر به چهارمحال و بختیاری، از تلف شدن سه هزار تن ماهی سردابی بر اثر بارش‌های سیل آسا در استخر‌های پرورش ماهی کشور خبر داد.

وی، این میزان خسارت را بیش از چهار هزار میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: بخش عمده خسارت‌ها در استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری است.

عبدالحی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی، خسارات وارده در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در سال ۹۷ را بیش از ۵۰۰ هزار تن ماهی سردابی در کشور تولید شد که ۱۷۰ هزار تن آن ماهی قزل آلا و ۴۵ هزار تن میگو و ماهی خاویاری است.

عبدالحی با بیان اینکه ایران رتبه نخست دنیا در تولید ماهی قزل آلا در آب شیرین را دارد ادامه داد: در سال گذشته افزون بر ۵۰۰ میلیون دلار محصول آبزی از ایران به خارج از کشور صادر شد.

وی، از تولید محصول خوراک ماهی مورد نیاز مزارع در داخل کشور خبر داد و گفت: بخشی از مازاد تولید خوراک ماهی در ایران هم به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، به منظور بررسی مشکلات بهره برداران پرورش ماهی در قفس و خسارت سیلاب در مزارع پرورش ماهی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.

انتهای پیام/خ

رتبه اول دنیا در تولید ماهی قزل آلا در آب شیرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار