سردبیر روزنامه رای الیوم در مطلبی تصمیم دونالد ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تصمیمی «کاملا اسرائیلی» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رای‌الیوم در یادداشت امروز خود در این روزنامه به موضوع قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریسم آمریکا پرداخت و نوشت: به تصمیم واشنگتن در قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریسم جز در چارچوب سیاست تنش‌زایی آمریکا علیه ایران در همه زمینه‌ها نمی‌توان نگاه کرد.

وی در ادامه یادداشت خود آورده است: قرار گرفتن نام سپاه در فهرست تروریسم، تصمیم آمریکا نبود بلکه یک تصمیم کاملا اسرائیلی بود؛ زیرا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به خاطر اینکه ترامپ خواسته‌هایش را در این زمینه محقق کرد صراحتا از او تشکر کرد.

به گفته سردبیر رای‌الیوم، پاسخ ایران به این اقدام سریع بود و مقامات ارشد این کشور و در مقام اول آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر عالی‌قدر ایران، و بعد از وی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه، و در نهایت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به این اقدام واکنش نشان دادند.  

عطوان افزود: جلوگیری از ورود اعضای سپاه ایران به آمریکا، در واقعیت هیچ ارزشی ندارد. این افراد در صف‌های طولانی مقابل کنسولگری‌های آمریکا نایستاده‌اند تا بخواهند برای گذران تعطیلات خود در آمریکا روادید بگیرند.


بیشتر بخوانید: 
آمریکا سپاه را سازمان تروریستی اعلام کرد!
ذوق‌زدگی نتانیاهو از اقدام دولت آمریکا علیه ایران


سردبیر رای‌الیوم در ادامه نوشته است: رئیس‌جمهور ایران حق داشت آمریکا را رهبر تروریسم جهانی بداند. او به اقدام آمریکا در سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۹۸۸ اشاره کرد و ما به این اقدام یک فهرست بلندبالا از جنایت‌هایی را اضافه می‌کنیم که ارتش آمریکا قبل و بعد از اشغال عراق مرتکب شده است؛ شمار قربانیان این جنایت‌ها بیش از دو میلیون نفر است.

در ادامه این مطلب با اعلام اینکه «ترامپ بازیچه دست نتانیاهو است»، آمده است: ترامپ، مهندس کارزار انتخاباتی نتانیاهو و مجری برنامه‌های او بود. این نوع دوستی بین ترامپ و نتانیاهو جهان را به سمت جنگ‌هایی سوق خواهد داد که جان صد‌ها هزار بی‌گناه و شاید بیشتر را خواهد گرفت. قربانیانی که بیشتر عرب و مسلمان هستند. البته آنچه گفته شد به این معنا نیست که اسرائیل در امنیت خواهد بود بلکه اگر بعد از این جنگ‌ها اثری از اسرائیل باقی بماند، شاید بیشترین شکست را متحمل شود.

عطوان در پایان این یادداشت خاطرنشان کرده است: نتانیاهو با آتش بازی می‌کند و می‌خواهد با جادوگری و دروغ‌پردازی ترامپ را وارد باتلاق کند و اطمینان داریم که این آتش فقط دستان این دو را نمی‌سوزاند بلکه اگر نگوییم همه اسرائیلی‌ها و متحدان عرب آن‌ها را، اما اکثرشان را گرفتار خواهد کرد؛ کسانی که از تصمیم اخیر در خصوص سپاه استقبال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
عطوان عزیز ارتشی که بمب هسته ای بر سر مردم بیگناه هیروشیما و ناکازاکی می ریزد نامش چیست؟ آیا ارتشی تروریستی نیست؟ ارتشی که با نیروی5000نفری علیه یک رهبر مستقل و مردمی که تحت حمایت قانون اساسی کشورش و آراء حداکثری ملتش است وقتی با تهدید اعزام و کودتا با او رفتار میشود(نیکلاس مادو رو) ارتشی تروریستی نیست؟ ارتشی که با هواپیماهای بدون سرنشین مردم بیگناه افغانستان و پاکستان را به بهانه مبارزه با تروریسم به خاک وخون میکشد و فرماندهان آن عروسی و عزا و مسجد و بیمارستان برایشان هیچ مفهومی ندارد همان تروریستهائی که فرمانده آنان در مناظرات انتخاباتی مقابل غولهای رسانه ای و تمام شبکه های جهانی اعلام و اعتراف کرد با صدای رسا و ماندگار که داعش و القائده را ما آمریکائیها ایجاد و پرورش و به نقاط مورد هدف اعزام کردیم این ارتش تروریستی نیست؟ ارتشی که شبانه وقتی یک ملت در خوابند با تمام تجهیزات و ادوات نظامی و ناوهای هواپیمابرش که منتظر دستور عملیات هستند حاکمیت یک کشور را در هوا و زمین نقض میکند و در بیابانهای شنی طبس نابود میشود و تمام ارتشیان ونیروهای ویژه و زبده اش می سوزند و تبدیل به تلی از خاکستر میشوند ارتشی تروریستی نیست؟ ارتشی که با موشک ناوشکن خود در حریم آبهای خلیج فارس که اظهر من الشمس است هواپیمای مسافربری را ساقط میکند آنهم با 270 مسافر ارتشی تروریستی نیست؟ جنایات ارتش تروریستی آمریکا اگر درمنطقه خاورمیانه و غرب آسیا و آنچه که در ویتنام این ارتش تروریستی مرتکب شد نوشته شود چندین جلد کتاب قطور جنایات تروریستی خواهد شد پس روحانی اگر گفته همچین حرف بی حسابی هم نزده....
آخرین اخبار