استقلالی‌ها در فروردین سال ۱۳۴۹ و در نخستین حضور خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا قهرمانی را از آن خود کردند.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال استقلال تهران، چهل و نه سال پیش در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۴۹ توانست نخستین قهرمانی را به عنوان پر افتخار ترین باشگاه ایران در آسیا رقم بزند.

استقلالی ها در فروردین سال ۱۳۴۹ و در نخستین حضور خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا و با حضور تیم های قهرمان کشورهای آسیایی قهرمانی را از آن خود کردند و بیست سال بعد، در سومین حضور خود، این تیم برای دومین بار به معتبرترین جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا دست پیدا کرد.

باشگاه استقلال تهران با کسب دو عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو عنوان سومی در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی آسیا، موفق‌ترین نماینده ایران در تاریخ مسابقات باشگاهی قاره آسیا است.

همچنین  آبی‌پوشان پایتخت با هفت بار حضور در مرحله نیمه پایانی رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا، رکورددار حضور در جمع چهار تیم پایانی این مسابقات هستند.

استقلالی‌ها امسال نیز در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و با تیم‌هایی همچون العین امارات، الدحیل قطر و الهلال عربستان همگروه هستند و با کسب ۴ امتیاز رده سوم این گروه را از آن خود کردند.

نخستین قهرمانی آبی پوشان پایتخت در آسیا رقم خورد

خاطرات مسعود معینی بازیکن اسبق استقلال در اولین قهرمانی این تیم در آسیا و زننده گل قهرمانی این تیم در این بازی اینطور بیان شده است: بازی ما با حریف در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد و حریف گل اول را به تیم ما زده بود. روز عجیبی در تهران بود و تمام بلیت‌ها را یکی از هواداران تیم حریف خریداری کرده بود و یادم نمی‌رود رایکوف سرمربی تیم بود. پیش از دقیقه ۹۰ رایکوف، جباری کاپیتان تیم را تعویض کرد و مهدی حاج محمد را به بازی آورد و روی ضربه کرنر در دقیقه ۹۰ بازی مساوی شد و در دقایق پایانی در ضلع جنوبی ورزشگاه شهید شیرودی با توپی که مدافعین حریف دفع کردند من آن راتبدیل به گل و قهرمانی استقلال رقم خورد.


بیشتر بخوانید:

مصدومیت بازیکن کلیدی استقلال رفع شد

تمرینات ویژه بازیکن مصدوم استقلال

کاروان تیم فوتبال استقلال راهی فرودگاه شد


انتهای پیام/

سالگرد نخستین قهرمانی آبی پوشان تهرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار