مدیرکل امور عشایر استان ایلام درخواست کرد:نهاد‌های مرتبط با مدیریت بحران استان نسبت به بازگشایی و بازسازی هرچه سریعتر راه‌های عشایری که دچار رانش و ریزش کوه و تخریب شده اند، کمک و اقدام کنند.

بازگشایی فوری راه‌های عشایری تخریب شده ایلام بر اثر سیل ضروری استسلیمی مدیرکل امور عشایر استان ایلام در گفت و گو با خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، گفت: با توجه به در پیش بودن کوچ بهاره عشایر و محصور بودن تعدادی از خانوار‌ها در مناطق میانبند، نهاد‌های مرتبط با مدیریت بحران استان نسبت به بازگشایی و بازسازی  راه‌های عشایری که دچار رانش و ریزش کوه و تخریب شده اند، کمک و اقدام کنند.

 علی سلیمی با بیان اینکه تخریب راه‌های دسترسی به اتراق گاه‌های عشایری موجب محصور شدن عشایر دامدار در بسیاری از اتراقگاه‌های میانبند استان شده است خواستار کمک فوری برای بازگشایی راه‌های عشایری تخریب شده و کمک به نقل و انتقال احشام عشایر سیل زده شد.
وی اظهار داشت: خانوار‌هایی از عشایر شهرستان‌های آبدانان و دهلران به علت ریزش و رانش کوه یا تخریب پل‌ها محصور مانده اند که نیازمند کمک فوری هستند.
مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت با توجه به محدودیت تجهیزات فنی و منابع مالی، این اداره امکان رفع همه خرابی‌های ایجاد شده در ایل راه‌ها به خصوص بهسازی پل و تاسیسات راه‌های عشایری را ندارند.

وی ترمیم و بهسازی راه‌های عشایری که دچار رانش و ریزش کوه شده اند را منوط به تامین و تخصیص فوری اعتبار دانست و گفت: در حال حاضر مایحتاج عشایر کوچرو محصور در اتراقگاه‌های فاقد جاده با استفاده از موتور سیکلت تامین می‌شود که این شیوه جوابگو جمعیت و نیاز آنان نیست.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام با بیان اینکه سیلاب اخیر نزدیک به ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت به عشایر استان وارد کرده است، افزود: زیربخش‌های راه، ابنیه، سوله‌های انبار ذخیره علوفه دامی، اراضی کشاورزی و زراعی عشایر، علوفه، چادر، محل نگهداری دام، ایل راه‌های عشایر استان ایلام بیشترین خسارت را از سیلاب متحمل شده اند.

سلیمی ادامه داد: از مجموع دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه عشایری استان ایلام، حدود دو هزار و ۵۰ کیلومتر معادل ۹۰ درصد مجموع کل راه‌های عشایری بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده اند و ۲۵ دهنه پل و ابنیه عشایری نیز تخریب و یا خسارت جدی دیده اند.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: به علت تخریب راه‌های عشایری، دسترسی به برخی کانون‌های عشایری امکان پذیر نیست و خدمات رسانی به عشایر گرفتار با سختی زیاد و با وسایل ابتدایی انجام می‌شود.
وی  ادامه داد: بیش از ۲۷۰ راس دام سبک عشایر کوچرو این استان بر اثر سیل تلف شد که در این خصوص بیش از شش میلیارد ریال زیان به عشایر شهرستان‌های ملکشاهی، آبدانان، ایوان و دره شهر وارد شده است.

انتهای پیام/با

بهسازی و بازگشایی راه های عشایری استان ایلام

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.