مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در ارتباط با آخرین وضعیت سیل در لرستان گفت: تا کنون به بیش از ۶۹ هزار نفر امدادرسانی صورت گرفته و از طرفی ۱۰ جاده ارتباطی بین شهری کماکان مسدود است.

۶۹ هزار نفر امداد رسانی شدند/ ۱۰ جاده بین شهری لرستان کماکان مسدود استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، غلامرضا آقا میرزایی عصر امروز  با اشاره به تعداد کل روستا‌هایی که برق آن‌ها بر اثر سیلاب قطع شد، اظهار کرد: در مجموع برق هزار و ۱۴۵ روستا قطع شد که تاکنون هزار و ۲۱ برق‌دار و ۱۲۴ روستا بدون برق هستند.

وی افزود: هم اکنون۳۰ درصد از شهر پل‌دختر همچنان بدون آب است و آب شهر معمولان نیز با استفاده از ژنراتور به طور موقت وصل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان ادامه داد: همچنین بر اثر وقوع سیلاب، آب آشامیدنی ۷۹۶ روستا قطع شد که هم اکنون آب ۷۷۷ روستا وصل بوده و ۱۹ روستا همچنان در بی آبی به سر می‌برند.

آقا میرزایی گفت: با وقوع سیلاب ۱۲ محور مواصلاتی بین شهری مسدود شد که از این تعداد تنها محور خرم‌آباد_بروجرد و شول‌آباد_سپیددشت بازگشایی شده و مابقی قطع هستند.

وی ادامه داد: محور اصلی خرم‌آباد_پل‌دختر کماکان قطع بوده، اما راه امدادی آن باز است؛ محور خرم‌آباد _بروجرد در مسیر به صورت رفت باز، اما محور برگشت آن همچنان قطع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان افزود: محور کوهدشت_پل‌دختر، پلدختر _. رومشکان، الیگودرز _سپیددشت، پل‌دختر_خرم آباد، پل‌دختر _. معمولان و الشتر _کاکارضا و بیرانشهر بسته است.

آقا‌میرزایی با اشاره به اینکه سیلاب ۸۲۸ محور روستایی را قطع کرده است، گفت: تاکنون راه ارتباطی ۶۲۳ روستا وصل و ۲۰۵ روستا باقی‌مانده است.

وی بیان‌کرد: همچنین گاز ۱۶۷ روستا قطع شد که از این تعداد گاز ۱۶۳ روستا وصل شده و تنها سه روستای بدون گاز داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در ادامه با بیان اینکه هلال احمر تاکنون به ۷۸۰ روستا امداد رسانی کرده، افزود: همچنین ۱۲ هزار و ۸۰۰ سیل زده را اسکان و به ۶۹ هزار و ۲۲۸ نفر امدادرسانی کرده است.

وی، اما در خصوص تدابیر امنیتی هنگام وقوع سیلاب عنوان کرد: از مردم تقاضا داریم چادر‌های خود را در مناطق امن برپا کنند و بدون شک در صورت لزوم و اگر احتمال وقوع سیل به وجود آید آن‌ها را مجاب می‌کنیم در کمپ‌های اضطراری سکونت کنند.

آقامیرزایی خاطرنشان کرد: کمپ به تعداد کافی برای استان سیل زدگان وجود دارد، اما متاسفانه مردم از کمپ‌ها استقبال چندانی نمی‌کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.