مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت:از مجموع ۴۶۰ روستای شهرستان الیگودرز ۲۹۰ روستا درگیر خسارت‌های سیل شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ سید حسین انوری مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به حضور سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان در خوزستان اظهار داشت: با توجه به ابلاغ فرمانده کل سپاه از چهاردهم فروردین، سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان به عنوان معین الیگودرز در بحث مشکلات ناشی از سیل اخیر در این شهر استقرار یافت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه در الیگودرز، هیچ مشکلی برای شهر پیش نیامده بود، ولی از مجموع ۴۶۰ روستای این شهرستان ۲۹۰ روستا درگیر خسارت‌های سیل شده‌اند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه سیل به ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ خانوار این روستاها، خسارت وارد کرده است، گفت: ۱۰۱ واحد مسکونی ۱۰۰ درصد و ۶۰۰ واحد مسکونی بین ۳۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده‌اند.

وی تصریح کرد: ۱۳۷ راه روستایی نیز قطع، ۵۰ پل روستایی و ۶۰ کیلومتر راه روستایی به طور کامل تخریب شدند، تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن دچار اختلال شده و آسیب‌های فراوانی نیز به باغات، مزارع و مراکز پرورش ماهی نیز وارد شد.

انوری ادامه داد: ابتدا سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان به بررسی و شناسایی میزان خسارت به روستا‌ها پرداخت و سپس اقدام به آذوقه‌رسانی به روستا‌ها کرد، به روستا‌هایی که امکان ورود با ماشین بود، آذوقه، پتو و مایحتاج اولیه به سیل‌زدگان رسانده شد.

وی با اشاره به قطع راه ارتباطی بعضی از روستا‌های سیل‌زده اظهار کرد: کمک‌رسانی به آن‌ها بسیار سخت بود به طوری که مواد غذایی و دیگر وسایل با بالگرد به آن‌ها داده شد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطرنشان کرد: در صورت بهبود وضعیت جوی و عدم تخریب، با کمک نیرو‌های راهداری یزد و همدان در دو یا سه روز آینده مسیر‌های روستا‌های الیگودرز باز خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

امداد رسانی سپاه اصفهان به مناطق سیل زده

برچسب ها: سپاه پاسداران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار