حجت از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فوشی ها ۱۳ هزار تومان است.

آخرین تحولات بازار مرغ/قیمت هر کیلو مرغ به ۱۳ هزارتومان رسیدعظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش ۲۰۰ نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان است.

وی افزود: طبق روال سال‌های گذشته کاهش تقاضا در نیمه دوم فروردین و عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی در برخی مناطق موجب شده تا قیمت مرغ زنده از ابتدای هفته یک هزار تومان و مرغ آماده به طبخ ۶۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها کاهش یابد.

حجت قیمت مرغ در بازار را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با توجه به نبود کشش بازار و اجرای دستوری دولت برای عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پیش بینی می‌شود که روند کنونی قیمت تا اواخر اردیبهشت در بازار ادامه یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به عرضه مرغ سایز در برخی فروشگاه‌ها ممکن است مرغ با تلورانس ۵ تا ۱۰ درصدی نسبت به سایر خرده فروشی‌ها عرضه شود.

وی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه عرضه مرغ با نرخ‌های بالاتر مورد تایید تشکل‌ها نیست، از این رو انتظار می‌رود که دستگاه‌های ذی ربط با اعمال نظارت‌های بیشتر از گران فروش و تخلف خرده فروشان جلوگیری کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش جوجه ریزی خبر داد و افزود: با اجرای نرخ‌های دستوری مرغداران تمایلی به جوجه ریزی ندارند، در حالیکه مرغداران از اجرای نرخ‌های دستوری براساس هزینه‌های واقعی تولید و احتساب سود تولیدکننده، استقبال می‌کنند.

حجت ادامه داد: با توجه به نگرانی مرغداران از آینده تولید و کاهش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، قیمت هر قطعه جوجه یکروزه به یک هزار و ۲۰۰ تومان رسیده، درحالیکه قیمت مصوب هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

به گفته این مقام مسئول، با استمرار روند کنونی نرخ مرغ و نوسان قیمت نهاده‌های دامی در بازار پیش بینی می‌شود که میزان جوجه ریزی در فروردین در مقایسه با ماه‌های قبل ۲۰ تا ۳۰ میلیون قطعه کاهش یابد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان آشفته است، تصریح کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن زده است چرا که توزیع نهاده با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام کل نیاز مرغداران را پوشش نمی‌دهد.

انتهای پیام/

بازار نهاده های دامی همچنان آشفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار