سفیر هند در روسیه اعلام کرد دهلی‌نو هنوز تصمیمی در خصوص توقف کامل واردات نفت از ایران اتخاذ نکرده است.

هند: تصمیمی برای توقف کامل واردات نفت از ایران اتخاذ نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر هند در روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد دهلی‌نو حجم نفت وارداتی از ایران را کاهش داده است، اما قصد ندارد به طور کامل خرید نفت از این کشور را متوقف کند.

«بلا وانکاتش وارما» سفیر هند در روسیه در یک کنفرانس خبری که در حاشیه مجمع بین‌المللی شمالگان برگزار شده بود، گفت: دهلی‌نو همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد، ولی این خرید در حجم پایین‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد هند واردات نفت از ایران را کاهش داده است، ولی هنوز تصمیمی در خصوص توقف کامل واردات نفت از این کشور اتخاذ نکرده است.

در اواسط ماه مارس، «ام ام کوتی» وزیر نفت هند به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود هند به مذاکرات خود با آمریکا برای افزایش مدت معافیت نفتی و تمدید معافیت این کشور از تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران ادامه می‌دهد.

سال گذشته میلادی، آمریکا علی‌رغم بازگرداندن تحریم‌های نفتی علیه ایران، به ۸ کشور از جمله هند، تحت شرایطی خاص و برای تعاملات بانکی و نفتی با ایران، معافیت داد. هند از ماه نوامبر مشمول معافیت تحریم نفتی علیه ایران شد و همان زمان اعلام کرد قصد دارد تا ماه مه به خرید نفت از ایران ادامه دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از امضای فرمان خروج از توافق هسته‌ای ایران [برجام] اعلام کرد تمامی تحریم‌ها علیه تهران را بازمی‌گرداند. آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ایران را سال گذشته میلادی بازگرداند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار