یک زن جوان در پی جراحی زیبایی به منظور تزریق چربی در مطب یکی از پزشکان جراح عمومی در مشهد به کما رفت.

به کما رفتن زن مشهدی هنگام عمل زیبایی/ جان مهمتر است یا زیبایی؟به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر انجیدنی مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهروند مشهدی حین جراحی زیبایی به کما رفت؛ بنابر اظهار جراح معالج، این زن ۳۶ ساله پیشتر جراحی زیبایی شکم انجام داده و این بار تقاضای تزریق چربی داشت.

وی تصریح کرد: در این حادثه بنا به گفته جراح ابتدا آمپول بی حسی در ناحیه شکم بیمار تزریق شد و در همین هنگام مشکل حادی برای یکی از بیماران در بیمارستان پیش آمد و پزشک مطب را ترک کرده و بعد ازیک ساعت باز می‌گردد.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پزشک پس از بازگشت به مطب شروع به تزریق داروی بی حسی و ماده‌ای خاص جهت لیز چربی‌ها در شکم بیمار کرده تا قابلیت خارج نمودن آن‌ها ایجاد شود که ناگهان بیمار دچار علائم شبیه تشنج و سیانوز می‌شود.
انجیدنی افزود: در پی این حادثه که در روز تعطیل رخ داده بود پزشک جراح از اورژانس ۱۱۵ و کلینیک زیبایی واقع در طبقه بالای مطبش تقاضای کمک می‌کند، اما در پی عدم موفقیت عملیات احیای قلبی و تنفسی، بیمار دچار عارضه مغزی شده و با حالت کما عمیق به بیمارستان قائم (عج) مشهد منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: از لحاظ فرآیند‌های مربوط به حوزه معاونت درمان، این پزشک مجاز به فعالیت در روز تعطیل نبوده و انجام هرگونه عمل جراحی در محل مطب به غیر از موارد ذکر شده در آیین نامه‌های وزارت بهداشت، ممنوع است.

انتهای پیام//ا. س
 

تخلف پزشک و به کما رفتن زن جوان مشهدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.