معاونان رؤسای‌جمهور آمریکا و برزیل درباره افزایش فشار‌ها بر رئیس‌جمهور ونزوئلا، در کاخ سفید با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه در کاخ سفید با همیلتون مورائو، همتای بزریلی خود، دیدار و درباره تلاش‌های برای افزایش فشار‌ها بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، به منظور کناره‌گیری از قدرت گفتگو کرد.

به گفته یک مقام کاخ سفید، هدف پنس از نخستین گفتگویش با مورائو، تشویق این ژنرال سابق برزیلی به استفاده از تجارب و نفوذ خود بر سران نظامی ونزوئلا همچنین چین و روسیه بود تا از حمایتشان از مادورو دست بکشند.

این مقام کاخ سفید که خواست هویتش افشا نشود، گفت: مورائو که یک فرستاده نظامی در کاراکاس بوده است، در زمینه کمک به متقاعد کردن فرماندهان نظامی ونزوئلا برای تغییر موضع، چشم‌انداز منحصر به فردی دارد.

به گفته این مقام آمریکایی، معاون رئیس جمهور برزیل به عنوان یک رهبر سیاسی ارشد که سابقه فعالیت نظامی هم دارد، از اعتبار ویژه‌ای در منطقه برخوردار است.

وی افزود: «این موضوع اهمیت زیادی دارد و وی از این موضوع برای پیشبرد هدفش استفاده می‌کند.»

به گفته مقام آمریکایی مذکور، مورائو برای مقابله با حمایت‌های روسیه و چین از مادورو نیز از موقعیت خوبی برخوردار است، زیرا برزیل در گروه بریکس شریک این دو کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: «کاخ سفید تمایل دارد متحدانی مانند برزیل هم به منظور منزوی کردن ونزوئلا، اقدامات اقتصادی مشابه آمریکا انجام دهند. »

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار