سفیر ایران در افغانستان بر ایجاد شرایط پایدار برای توسعه تعاملات تجاری با کشور افغانستان تاکید کرد.

تاکید ایران بر ایجاد شرایط پایدار برای تعاملات تجاری با افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر ایران در افغانستان بر ایجاد شرایط پایدار برای توسعه تعاملات تجاری با کشور افغانستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدرضا بهرامی» در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با اشاره به ظرفیتهای خراسان جنوبی برای سرمایه گذاری گفت: تلاش ما این است تا از ظرفیت های این استان برای تعاملات تجاری با افغانستان استفاده کنیم.

وی اولویت اول وزارت خارجه ایران را تقویت مناسبات تجاری با کشورهای منطقه و ایجاد تعامل پایدار برای فراهم کردن زمینه های سرمایه گذاری و حضور پررنگ تر بخش خصوصی اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم در این نشست از طریق ارتباط زنده اینترنتی از یزد گفت: این منطقه به همراه قطعه منفصله ی آن مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است.

صفدری زاده از انجام مذاکره با دو تاجر افغانستانی در این منطقه خبر داد و افزود: براساس این مذاکرات 20 واحد تجاری و صنعتی با سرمایه گذاری کشور افغانستان یا بطور مشترک، در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و قطعه منفصله ماهیرود راه اندازی می شود.

وی با گلایه از بی ثباتی شرایط تجاری کشور افغانستان و ممنوعیت ورود برخی کالاها گفت: وزارت خارجه ایران باید زمینه تثبیت و تقویت مناسبتها را فراهم کند تا باعث آزار سرمایه گذاران نشوند.

به نوشته فارس، بازدید از کارخانه سیمان باقران، بازارچه های میل 73 و ماهیرود، شرکت در شورای توسعه مبادلات مرزی، دیدار با استاندار خراسان جنوبی و حضور در کارگروه تخصصی توسعه صادرات از دیگر برنامه های امروز سفیر ایران در افغانستان است .

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار