رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب ضروری است دامداران هشدار‌های بهداشتی دامپزشکی را اجرا کنند.

هشدار‌های دامپزشکی خراسان رضوی در هنگام وقوع سیل

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عابد زاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: با توجه به مخاطرات سیل، ضروری است تا دامداران نسبت به ذخیره علوفه به میزان کافی در دامداری‌ها و عدم نگاهداری علوفه در قسمت‌هایی از دامداری که احتمال نفوذ آب دارد اقدام کنند.

وی با بیان نکات مهمی مثل ایجاد راه آب در اطراف دامداری به منظور دفع آب باران و جلوگیری از ورود آب به واحد دامداری، شناسایی واحد‌های دامداری غیرفعال در مناطق امن‌تر جهت تخلیه اضطراری و انتقال دام در واحد‌های سیل زده در صورت لزوم افزود: همچنین اطلاع رسانی سریع به اکیپ‌های دامپزشکی از میزان دقیق تلفات دامی و کمک و همکاری جدی در دفن بهداشتی تلفات دامی و خودداری از رهاسازی تلفات در محیط از دیگر نکات مهم است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری‌های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی جهت مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف ضروری است.

عابد زاده تصریح کرد: پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و محوطه دامداری پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه و بدن دام‌ها در مقابله با انگل‌های خارجی پس از خاتمه رخداد سیل و همکاری در اعمال مقررات قرنطینه‌ای وضع شده توسط دامپزشکی منطقه از دیگر نکات بسیار مهم است.

وی افزود: جهت تامین آب سالم و مناسب برای دام‌ها باید از طریق مقامات مسئول پیگیری شود.

انتهای پیام//م. ن
 

هشدار‌های بهداشتی دامپزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.