مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ۸۸۲ هزار و ۹۶۳ بازدید از آثار تاریخی استان در ایام نوروز انجام شده است.

بیش از ۸۰۰ هزار بازدید ازآثار تاریخی سیستان وبلوچستان انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: همچنین ۲۳ هزار و ۲۶۰ بازدید نوروزی از موزه‌های استان صورت گرفته است.

وی گفت: ۱۸ نفر بازدید کننده خارجی نیز از موزه‌های سیستان و بلوچستان دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود:در نوروز امسال یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۶۸ نفر وارد استان شدند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان بودیم و این آمار نشان می‌دهد که استان تنها یک مسیر برای عبور مسافران نیست بلکه به مقصد گردشگری تبدیل شده است.

وی بیان کرد: فروردین امسال و ۳ ماه آخر سال ۹۷ شاهد حضور چشمگیر مسافران در استان بویژه در شهرستان چابهار بودیم به طوری که از دی ماه سال ۹۷ ظرفیت چابهار تکمیل شده بود.

جلالزایی گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز حجم بیشتری از مسافر به سیستان و بلوچستان سفر کردند مجوز‌های موقت برای خانه‌های بوم گردی صادر شد تا مسافران با کمبود اقامتگاه مواجه نشوند و شاهد تجمع آن‌ها در برخی نقاط نباشیم.

دبیر ستاد خدمات سفر استان یادآور شد: امسال طرح توزیع نوروز کارت در بین مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر‌ها برای تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی از فروشگاه‌های استان اجرا شد که رضایت مسافران را به دنبال داشت.

وی افزود: ضریب اشغال هتل‌های مرکز استان در ایام نوروز ۶۵ درصد بود که به نسبت سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۴۵ تور داخلی در طول مدت نوروز ۹۸ با برنامه سفر و ۳ تور ورودی از کشور‌های استرالیا، ایتالیا و اسپانیا وارد استان شدند.

انتهای پیام/گ

بازدید از آثار تاریخی سیستان و بلوچستان درنوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار