منابع رسانه‌ای از شنیده شدن صدای تیراندازی‌های پی‌در‌پی در اعتراضات مردمی سودان در بیرون از ساختمان وزارت دفاع این کشور خبر دادند.

شنیده شدن صدای تیراندازی‌های پی در پی در بیرون وزارت دفاع سودانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پخش زنده شبکه تلویزیونی «عرب تی‌وی» از شنیده شدن صدای تیراندازی‌های شدید در اعتراضات مردمی در بیرون از ساختمان وزارت دفاع سودان خبر داد. بنا به گفته معترضان، نیرو‌های امنیتی این کشور تلاش کردند با زور اعتراضات را متوقف کنند. گفته می‌شود دو سرباز دولتی نیز در این اعتراضات کشته شدند؛ اما هنوز این خبر تایید نشده است.

شبکه‌های تلویزیونی الحدیث و الجزیره تصاویر مستقیم از این اعتراضات پخش کردند که نشان می‌داد مردم در حالی که آتش سنگین تفنگ‌های نیرو‌های امنیتی آن‌ها را تهدید می‌کرد در حال فرار برای یافتن جای امن بودند.

پیش از این سودان ماه‌ها شاهد تظاهرات کوچک و مداوم بود که به دنبال افزایش بهای نان و کمبود نقدینگی آغاز شد. این اعتراضات سپس متوجه عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور شد که از سال ۱۹۸۹ در این سمت قرار دارد. عمرالبشیر در واکنش به این اعتراضات اظهار داشت حاضر به عقب‌نشینی نیست و مخالفان او باید از طریق صندوق‌های رای‌گیری به دنبال قدرت باشند.

اعتراضات مردم سودان از روز شنبه گذشته شدت یافت. در آن روز معترضان این کشور تلاش کردند نیرو‌های مسلح را کنار بزنند و وارد وزارت دفاع، محل اقامت عمرالبشیر و ستاد امنیتی کشور شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار