معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۶۰۰ نوبت بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ایام تعطیلات نوروز انجام شد.

آغاز معاون شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۹۷ شروع و تا ۱۷ فروردین سال ۹۸ اجرا شد.

وی افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بر واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآورد‌های خام دامی از جمله مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، چلو کبابی‌ها، قصابی‌ها و سایر اماکن فرآورده‌های دامی نظارت بهداشتی کردند.

وی ادامه داد:در این طرح  ۸ نفر از کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی در قالب ۴ اکیپ نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی، موفق به بازرسی ۴۴۱ نوبت مراکز عرضه انواع فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ، ماهی) تعداد ۱۰۱ نوبت بازدید و نظارت بر رستوران و غذاخوری ها و ۱۰ نوبت کشتارگاه و مراکز بسته بندی شدند.

معاون شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در این بازرسی‌ها بازرسین  نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی مقدار ۵۲۸ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف کشف، ضبط و از چرخه مصرف خارج کردند و تعداد ۱۳ مورد به تعزیرات حکومتی، ۲ مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شدند. همچنین به ۹ مورد شکایت مردمی در ایام نوروز نیز پاسخگویی شده است.

وی افزود: شهروندان کلیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت اطلاع رسانی نمایند تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی صورت گیرد.

انتهای پیام/ن

بازدید از مراکز عرضه فرآورده های دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.