مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال تعداد مصدومان انتقالی به مراکز درمانی استان نسبت به تعطیلات نوروزی سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در طول طرح نوروزی به ۷۱ مورد حوادث امدادرسانی کرده که شامل ۱۲ مورد برف و کولاک، ۴۶ مورد حوادث جاده ای، ۸ مورد مراجعه کننده حضوری، ۲ مورد حوادث شهری و ۲ مورد حادثه کوهستانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نجاتگران این جمعیت در طول اجرای طرح نوروزی امداد و نجات به ۲ هزار و ۴۰۰ نفر حادثه دیده امدادرسانی کرده است، افزود: بیشترین این افراد یعنی ۲ هزار و ۲۱۰ نفر در برف و کولاک دچار حادثه شده بودند و ۱۶۷ نفر آن‌ها در حوادث جاده‌ای حادثه دیده بودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه در این حوادث ۱۲۲ نفر مصدوم شده بودند، اضافه کرد: ۱۱۰ نفر از آن‌ها در حوادث جاده‌ای مصدوم شده بودند که ۱۵ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۳۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

معبودی با اشاره به اینکه ۸۸ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان متشکل از ۲ هزار و ۲۴۴ نفر- روز در طرح امداد و نجات نوروزی استان مشارکت داشتند، ادامه داد: تیم توانا متشکل از خواهران نجاتگر و دارای درجه ایثار هم در میدان شهید غفور جدی اردبیل مستقر شده و به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ پایگاه ثابت و سیار در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی این جمعیت فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: ۱۵ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه سیار آماده بودند تا به مسافران خدمات ارائه دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه هزار و ۳۸۶ نفر- روز از اعضای جوانان داوطلب جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی فعالیت کردند، تشریح کرد: این افراد به ۳۰ هزار و ۵۰۲ نفر خدمات ارائه کردند.

معبودی با اشاره به اینکه ۱۰ خیمه نماز در طول طرح نوروزی در ورودی شهر‌های استان مستقر بودند و هزار و ۷۲۴ نفر به این خیمه‌ها مراجعه کرده اند، تصریح کرد: ۴ هزار و ۵۸۵ نفر از ۱۳ ایستگاه سلامت خدمات دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۴۶۶ نفر در استان میثاق نامه پویش ملی بهرفت را امضا کرده اند، افزود: در طول طرح نوروزی ۴۱ هزار و ۴۰۴ مورد اقلام فرهنگی شامل سی دی‌ها و بروشور‌های آموزشی، نقشه، کتاب، بادکنک، کلاه، کیسه زباله، تقویم، جعبه کمک‌های اولیه و ... به مسافران اهدا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۷۲ نفر از ۴ ایستگاه فضای دوستدار کودک در طول طرح استفاده کرده اند، اضافه کرد: زمان حضور در حوادث جاده‌ای در طول طرح نوروزی به ۸ دقیقه و ۲۶ ثانیه کاهش یافته است.

معبودی با اشاره به کمک‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل به مردم مناطق سیل زده تصریح کرد: ما در آمادگی کامل بودیم، اما جمعیت هلال احمر کشور از ما نیروی انسانی نخواست، اما هزار و ۵۰۰ پکیج مواد غذایی ۷۲ ساعته با ۲ دستگاه کامیونت به این مناطق ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۵۲۱ تخته موکت نیز با ۲ دستگاه تریلر و و ۶ دستگاه کامیون و کامیونت به این مناطق ارسال شده، اضافه کرد: ۲ دستگاه کامیون و کامیونت از کمک‌های مردمی شامل یک کامیون شیر، آبمیوه و دوغ که توسط آقای رسولی مدیرعامل شرکت تارا سبلان اهدا شده بود و یک کامیونت مواد غذایی و بهداشتی به این مناطق ارسال شد.

انتهای پیام/ح

طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.