رئیس شورای عالی حکومتی لیبی بازداشت خلیفه حفتر را، که از چند روز پیش با هدف تسخیر طرابلس حملات خود را به این شهر آغاز کرده است، خواستار شد.

رئیس شورای عالی حکومتی لیبی خواستار بارداشت خلیفه حفتر شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، خالد المشری، رئیس شورای عالی حکومتی لیبی، خواستار اجرای فرمان بازداشت خلیفه حفتر، فرمانده به اصطلاح «ارتش ملی» لیبی، شد.

او از دولت وفاق ملی لیبی خواست فرمان بازداشت خلیفه حفتر در این کشور را پیگیری کند و به دنبال صدور حکم بازداشت بین‌المللی برای او باشد.

 رئیس شورای عالی حکومتی لیبی افزود: بر حمایت از موضع دولت وفاق ملی، تاکید داریم. سرهنگ بازنشسته خلیفه حفتر کودتاگری است که کودتای خود علیه حکومت را از تلویزیون اعلام کرد. روابط با هر کشوری که با این کودتاگر تعامل داشته باشد، باید متوقف شود. هر کسی در لیبی که با فرماندهان کودتا تعامل داشته باشد، با اتهام تلاش برای سرنگون کردن نظام حاکم، روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر، شورای ریاست جمهوری لیبی، حمله هوایی جنگنده نیرو‌های حفتر به فرودگاه بین المللی معیتیقه در طرابلس را محکوم کرد. این شورا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تدابیر لازم را برای بازخواست عاملان این جنایت در برابر دادگاه‌های داخلی و بین المللی اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار