مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین در بخش گفتگوی خبری سیمای مرکز قزوین گفت: از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که این میزان با توجه به شرایط جوی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: تعطیلی جشن‌نوروزگاه‌های استان به دلیل همدردی با سیل زدگان به مدت  یک روز  و ممنوع شدن  بازدید از بنا‌های تاریخی الموت به دلیل شرایط نامساعد جوی به مدت سه روز  باعث کاهش آمار بازدیدکنندگان در نوروز  شد .

خزائلی افزود: همچنین در این مدت ۲۸۳ هزار و ۱۵۳ نفر در اماکن اقامتی استان اقامت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گفت: در نوروز هزار و ۲۱۴ فقره بازرسی از اماکن خدمات رفاهی و گردشگری استان با هدف ارایه خدمات مطلوب به گردشگران و شهروندان در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ک

کاهش بازدید از جاذبه های گردشگری قزوین

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.