مقامات محلی در افغانستان از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مسیر عبور یک کاروان نظامی در خارج از پایگاه اصلی آمریکا در منطقه بگرام خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات محلی در افغانستان روز دوشنبه از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مسیر عبور یک کاروان نظامی در خارج از پایگاه اصلی آمریکا در افغانستان در منطقه بگرام خبر دادند.

طالبان مسئولیت انفجار این خودروی بمب گذاری شده را بر عهده گرفت.

بنابر اعلام فرماندار بگرام در این حمله انتحاری، یک خودروی زرهی حامل نیرو‌های خارجی هدف حمله قرار گرفت.

او با بیان این که نیرو‌های خارجی محل وقوع حادثه را بستند، اعلام کرد در خصوص احتمال تلفات انسانی این حادثه، هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

سلیم نوری، سخنگوی پلیس ولایت پروان با اشاره به این که این حادثه در ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی (۱۳ و ۱۰ دقیقه یه وقت گرینویچ) روی داد، گفت: این کاروان حامل نیرو‌های ائتلاف بود که هدف حمله قرار گرفت.

سخنگوی طالبان نیز در صفحه توئیتر ضمن اعلام مسئولیت این حمله (انتحاری) گفت: یک کاروان آمریکایی در مقابل در شماره سوم پایگاه هوایی بگرام با یک خودوری بمب گذاری شده هدف حمله قرار گرفت.

برخی گزارش‌ها از انهدام کامل خودروی زرهی آمریکایی و کشته و یا زخمی شدن شماری خبر می‌دهند. پایگاه هوایی بگرام در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال کابل قرار دارد.

این در حالیست که ارتش آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد سه نظامی آمریکایی و یک پیمانکار غیرنظامی در انفجار یک بمب در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام در افغانستان کشته شدند.

بر اساس این بیانیه، ۳ نظامی دیگر نیز در این انفجار مجروح شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
امریکاییهای لعنتی
آخرین اخبار