ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس پیش از برگزاری نشست اتحادیه اروپا درباره برکسیت، با سران آلمان و فرانسه ملاقات خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است پیش از برگزاری نشست اتحادیه اروپا درباره برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در بروکسل، روز سه شنبه با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه ملاقات کند.

ترزا می‌ برای ملاقات با سران آلمان و فرانسه به برلین و پاریس سفر خواهد کرد. سخنگوی ترزا می‌ اعلام کرد آلمان و فرانسه زمان ملاقات با او را هماهنگ خواهند کرد.

یک مقام ریاست جمهوری فرانسه گفت امانوئل مکرون روز سه شنبه عصر در کاخ الیزه میزبان ترزا می‌ خواهد بود. سخنگوی دولت آلمان هم در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد آنگلا مرکل در برلین با نخست وزیر انگلیس دیدار خواهد کرد.

نشست سران اتحادیه اروپا برای گفتگو درباره برکسیت روز چهارشنبه در بروکسل برگزار خواهد شد. پیش از این ترزا می‌ در نامه‌ای به دونالد توسک، رئیس شورای اروپا درخواست کرد خروج کشورش از این اتحادیه تا روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر) به تعویق بیفتد. یک مقام عالی رتبه اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد دونالد توسک احتمالا طرح تعلیق برکسیت را به مدت ۱۲ ماه مطرح خواهد کرد.

قرار است پیشنهاد تعلیق «انعطاف‌پذیر» برکسیت روز ۱۰ آوریل (چهارشنبه) در نشست اتحادیه اروپا به ترزا می‌ ارائه شود. در صورت پذیرش پیشنهاد اتحادیه اروپا از سوی لندن، انگلیس مجبور به برگزاری انتخابات اروپا در ماه مه سال جاری میلادی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار