سد رئیسعلی دلواری از اول تا شانزدهم فروردین، میزبان بیش از ۲۶ هزار گردشگر بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: در این مدت ۲۶ هزار و ۴۲۶ نفر از سد بازدید کردند یعنی به طور میانگین بیش از ۱۶۰۰ نفر در روز.

عبدالطیف عباسی نژاد بیشترین میزان مراجعه به سد رئیسعلی دلواری را در روز طبیعت (۱۳ فروردین) عنوان کرد و افزود: در این روز بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر از سد بازدید کردند که این میزان قابل توجه است.

وی بیان کرد: بارش‌های سال آبی جاری که موجب آبگیری سد و همچنین سرسبزی و طراوت محدوده دریاچه سد شده، یکی از دلایل عمده استقبال گردشگران بود و ما نیز تلاش کردیم با فراهم آوردن امکانات رفاهی و تامین ایمنی در محوطه سد، رضایت گردشگران را جلب کنیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر افزود: حضور سه کارشناس برای ارائه توضیحات فنی و سازه ای، موجب آشنایی هرچه بیشتر مراجعان با صنعت آب و توانمندی مهندسان ایرانی در حوزه سد سازی و مدیریت منابع آب شد.

عباسی نژاد یادآور شد: حضور کارشناسان فنی به عنوان راهنمای گردشگران، استقرار امکانات رفاهی، امنیتی و بهداشتی و طبیعت زیبای منطقه موجب آن شد تا شاهد افزایش ۲.۸ برابری بازدید گردشگران از این سازه آبی باشیم.

سد رئیسعلی دلواری به عنوان بزرگترین سازه آبی استان بوشهر، از نوع بتنی دوقوسی و حجم مخزن ۶۹۵ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه شاپور ساخته شده است.

ارتفاع این سد ۱۰۲ متر و طول تاج آن ۲۴۰ متر است.

اکنون ۲۹۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد وجود دارد یعنی معادل ۴۲ درصد حجم سد.

انتهای پیام/ک

 ۴۲ درصد حجم سد رئیسعلی دلواری پر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.