معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ایام نوروز ۴ هزار و ٢۴٠ بیمار اورژانسی که نیاز به جراحی داشتند در بیمارستان‌های استان تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالخالق کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نوروز ۹۸ تنها سالی بود که رئیس، مدیر و مترون بیمارستان‌ها در مراکز درمانی حضور داشتند، گفت: امسال برای نخستین بار درمانگاه‌های امام رضا و مطهری روزانه اقدام به نوبت دهی بیماران کردند.

وی ارائه خدمات درمانی در این دو درمانگاه برای اولین بار را سیری پایلوت خواند تا هم مراجعه به اورژانس کمتر شود و هم تجربه خوبی ایجاد شود که سال‌های بعد هم بتوان قسمت‌های سرپایی بیمارستان‌ها را در ایام تعطیلات فعال نگهداشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به کاهش ٢٠ درصدی سوانح ترافیکی در ایام نوروز هم اشاره و بیان کرد: طی این ایام بیش از ١٦٧ هزار نفر به اورژانس مراجعه کردند که ٢١ هزار نفر از آن‌ها بستری هستند.

وی با بیان اینکه طی ایام نوروز ۴ هزار و ٢۴٠ بیمار اورژانسی که نیاز به جراحی داشتند در بیمارستان‌های استان تحت عمل جراحی قرار گرفتند، یادآور شد که در ایام نوروز امسال هیچ مادر بارداری در استان فارس فوت نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اعلام کرد که در ایام نوروز ١٩ مرکز بین راهی به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی پلمب شدند.

کشاورز در بخشی از سخنانش از عملیاتی شدن سیستم الکترونیکی پرونده بیماران در استان فارس تا پایان خرداد خبر داد.

انتهای پیام/چ

جراحی بیماران در ایام نوروز در بیمارستان‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار