مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: تاکنون ۷۲۳ خانوار مددجو از سیل اخیر در مازندران دچار خسارت شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رضا نوروزی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: تاکنون ۷۲۳ خانوار مددجو از سیل اخیر در مازندران دچار خسارت شدند.
 
وی افزود: این خسارات در بخش‌های تخریب مسکن، تعمیر کلی و جزیی منازل مددجویی، آسیب لوازم زندگی مانند فرش، موکت، یخچال، اجاق گاز، ظروف و تلویزیون بوده است.
 
نوروزی گفت: تاکنون ساخت حداقل ۱۰ واحد مسکن مددجویان در استان آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم تا شش ماه آینده مسکن مددجویان تکمیل و به آن‌ها تحویل دهیم.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه در سیل اخیر تاکنون به ۱۴۵ طرح اشتغال مددجویی به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آسیب وارد شد، افزود: مشاغلی مانند دامپروری، کشاورزی، خدماتی دچار خسارت شدند.

وی با اشاره به اینکه برخی از طرح‌های اشتغال مشمول بیمه حوادث بوده اند، افزود: با هماهنگی انجام شده افراد خسارت دیده به جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها معرفی می‌شوند تا نسبت به دریافت خسارت وارده از محل اعتبارات پیش بینی شده بهره‌مند شوند.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: همچنین برای نوسازی و خرید تجهیزات و مواد اولیه طرح‌های خسارت دیده وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.
 
وی گفت: با استفاده از منابع تخصیص یافته از سوی کمیته امداد، کمک‌های خیران لوازم ضروری منزل نیازمندان و مددجویان آسیب دیده در سیل اخیر تهیه و به آن‌ها تحویل داده می‌شود.
 
نوروزی گفت: تسهیلات وام قرض الحسنه تا سقف پنج میلیون تومان به مددجویان مناطق سیل زده استان پرداخت خواهد شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با تقدیر از همراهی مردم نیک اندیش در راستای خدمت رسانی مطلوب به مددجویان حادثه دیده سیل اخیر، افزود: مازندرانی‌ها تاکنون یک میلیارد تومان به مددجویان مناطق آسیب دیده از سیل به صورت نقدی و عمدتا غیر نقدی کمک کردند.
 
وی با بیان اینکه مازندرانی‌های نیکوکار همواره در راستای خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان پیشتاز هستند، گفت: مردم نوعدوست استان می‌توانند برای کمک به مددجویان خسارت دیده سیل اخیر از طریق تلفن همراه با شماره گیری #۹۹*۰۱۱*۸۸۷۷* مراحم نقدی خود را پرداخت و یا به شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۳۶۱۵۴ نزد بانک صادرات واریز کرده و همچنین می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های جمع آوری کمک‌ها و یا به ادارات کمیته امداد شهرستان‌ها کمک‌های خود را اهدا کنند.
 
انتهای پیام/آ
 

 ۷۲۳ خانوار مددجو از سیلاب اخیر خسارت دیدند

برچسب ها: کمیته امداد ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.