مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در چند سال اخیر هواشناسی نقش مهم و موثری در کاهش ریسک و مدیریت بحران‌های ناشی از پدیده‌های مخرب جوی نظیر سیل و توفان داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالرحمن شهنوازی  در جریان دیدار مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با وی ضمن اشاره به سیل اخیر در نواحی شمال و غرب کشور، اظهار داشت: بر اساس اعلام نظرهایی که تا کنون در رابطه با سیل‌های اخیر کشور شده، عدم رعایت حریم رودخانه و ایجاد تغییرات در رودخانه‌ها مهمترین عامل در افزایش خسارت بوده است.

وی با اشاره به نقش هواشناسی در مدیریت ریسک و بحران، گفت: در نقاط جنوبی سیستان و بلوچستان همواره با بارش‌های سنگین و سیلابی شدن رودخانه‌های محلی رو به رو هستیم که با عملکرد خوب هواشناسی و پیش‌بینی‌های به موقع، مدیریت خوبی در کاهش خسارت و کنترل وضعیت صورت گرفته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به ضرورت توسعه شبکه پایش هواشناسی استان، گفت: هم اکنون تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان با استاندارد‌ها فاصله دارد که در صورت توسعه آن‌ها عملکرد و دقت محصولات هواشناسی بهبود می‌یابد.

محسن حیدری افزود: کشور ژاپن با مساحتی معادل دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان، صد‌ها ایستگاه هواشناسی زمینی دارد، اما در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان تعداد ایستگاه‌های سینوپتیک ما به ۳۰ مورد هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه اکنون توسعه هواشناسی از مسیر توسعه زیرساخت‌ها می‌گذرد، گفت: اکنون همه به این اعتقاد رسیده اند که هزینه برای هواشناسی یک سرمایه گذاری سودآور در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و مدیریتی است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در عین حالی که هواشناسی کشور وضعیت خوب و قابل قبولی دارد، اما ما نیاز به توسعه داریم تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/گ

نقش هواشناسی در کاهش ریسک و مدیریت بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار