گاردین گزارش داد در پی پایان یافتن مهلت توافق ۶ ساله قضایی، بانک بزرگ استاندارد چارترد در حال آماده کردن خود برای پرداخت جریمه ۹۰۰ میلیون دلاری به اتهام نقض تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا است.

پرداخت جریمه ۹۰۰ میلیون دلاری استاندارد چارترد به اتهام نقض تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گاردین، در پی پایان یافتن مهلت توافق ۶ ساله قضایی، بانک بزرگ استاندارد چارترد در حال آماده کردن خود برای پرداخت جریمه صد‌ها میلیون دلاری به اتهام نقض تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا است.

در حالیکه مهلت توافق قضایی این بانک با مقامات آمریکایی که ۶ سال به تعویق افتاده است، در حال پایان یافتن است، انتظار می‌رود شعبه آسیایی بانک استاندارد چارتر که مقر آن در لندن قرار دارد تا روز چهارشنبه هفته جاری به تحقیقات طولانی مدت آمریکا در این زمینه فیصله دهد.

مقامات این بانک با آمریکا در زمینه پرداخت جریمه به توافق دست یافته‌اند.

اجرای این توافق باعث می‌شود که اختلافات میان دو طرف حل و فصل شود و از مواجه شدن این بانک با تبعات کیفری دیگری جلوگیری شود. این شرکت باید شرایط خاصی از جمله جریمه نقدی را بپذیرد.

استاندارد چارترد هفته گذشته اعلام کرد که بالغ بر ۶۹۱ میلیون پوند معادل ۹۰۰ میلیون دلار برای جبران جریمه‌های آمریکا و انگلیس در قبال ادعای نقض تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته است.

مقام‌های آمریکایی و انگلیسی پیش از این بانک استاندارد چارترد را به عدم رعایت قوانین مربوط به تحریم‌ها علیه ایران در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ متهم کرده بوند.

مقامات آمریکایی و مقامات این بانک اخیرا در این زمینه به توافق‌هایی دست یافته اند که شامل جریمه به صورت کلی و همچنین اعمال محدودیت علیه برخی عملیات‌های بانکی این شرکت خواهد بود.

استاندارد چارترد در سال ۲۰۱۲ نیز مبلغ ۶۶۷ میلیون دلار به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ جریمه پرداخت کرده بود.

براساس گزارش گاردین، قیمت سهام این بانک در مقایسه با سال ۲۰۱۸ از ۸۴۵ واحد به ۶۵۰ پوند کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، تحریم ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار