مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان گفت: ۶۸ هزار نفر گردشگر در تعطیلات نوروزی از بنادر صیادی رمین، بریس، گواتر، پسابندر، پزم، تنگ، هفت تیر و بنادر تجاری شهید بهشتی و شهید کلانتری دیدن کردند.

۶۸ هزار گردشگر از بنادر صیادی و تجاری چابهار دیدن کردندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان  اظهار داشت: بازدید از بنادر تجاری و صیادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۸ درصدی داشته است.

وی با قدردانی از عوامل گردشگری و مسافرت‌های دریایی نوروزی در بندر چابهار، خاطرنشان کرد: تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی کلیه عوامل مدیریتی، اجرایی و پشتیبانی سبب شد تا در سازماندهی و نظارت بر کلیه امور گردشگری و مسافرت دریایی نوروزی امسال مشکلی نداشته باشیم.

وی گفت: قطعا تلاش‌های موثر همه همکاران سبب شد تا سالی بدون حادثه را با هم افزائی و تشریک مساعی با کلیه ارگان‌های ذیربط محلی در سواحل بندر چابهار شاهد باشیم.

وی همچنین از مجموعه عوامل، کارکنان، کمیته ساماندهی و سازماندهی سفر‌های نوروزی، ستاد مدیریت بحران اداره کل، یگان حفاظت، مرکز جستجو و نجات دریایی و سایر عوامل فعال بندر چابهار و همچنین همکاری، هم افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های محلی و استانی مرتبط با سفر‌های نوروزی از جمله فرمانداری، دهیاری ها، دریابانی، شیلات، هلال احمر، فرماندهان و همه کارکنان شناور‌ها و سایر بخش‌های فعال شهرستان چابهار و شهر‌های ساحلی استان که سالی بدون حادثه در ایام نوروز ۹۸ در بندر چابهار و بنادر تابعه را رقم زدند، قدردانی کرد.

وی همچنین از اقدامات مطلوب انجام شده در خصوص آموزش، برگزاری مانور نجات، فرهنگ سازی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه‌ای در جهت رشد و ارتقا گردشگری دریایی و همچنین سایر امور انجام شده در جهت انجام سفر‌های دریایی ایمن در سواحل استان تقدیر کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان وبلوچستان به برخی اقدامات و فعالیت‌ها در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: تهیه و توزیع ۵۰۰ جلیقه و ۱۰۰ حلقه نجات، تولید و پخش تیزر‌های ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی از صدا و سیمای استان و فضای مجازی در جهت ارتقاء پایدار فرهنگ ایمنی و حفاظت دریایی، طراحی و توزیع ۱۰ هزار بروشور معرفی و رعایت الزامات ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی در تفریحات و سفر‌های دریایی، نصب بنر‌های فرهنگ سازی در سطح شهر و مراکز پرتردد گردشگری انجام شده است.

آقایی گفت: برگزاری سمینار آموزشی و فرهنگ سازی برای فعالان گردشگری دریایی، دهیاران و مسئولان مربوطه، آموزش و تشریح اهمیت استفاده از جلیقه نجات برای قایقرانان در بنادر صیادی و مراکز پرتردد و توریستی و تفریحات دریایی و برگزاری همایش پاکسازی ساحل برگزار شده است.

وی تصریح کرد: انجام بیش از هزار و ۲۸۰ نفر ساعت نظارت با هدف نظارت و اصلاح رفتار‌های غیرایمن در مراکز پر تردد تفریحات دریایی با شعاع ۲۴۰ کیلومتر (چابهار، از شرق رمین، بریس، پسابندر تا گواتر و از غرب کنارک، پزم تا تنگ) و نظارت مستمر بر این مسیر و بنادر صیادی و اسکله‌های چندمنظوره شرق و غرب شهرستان از اقدامات مهم و تاثیرگذار اداره کل بنادر و دریانوردی استان در ایام تعطیلات بوده تا سفر‌های دریایی ایمن و بدون حادثه را مسافران شاهد باشند.

مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان افزود: دیدار و گفتگو با گردشگران نوروزی در نوار ساحلی و بازدید از اسکله‌های صیادی پسابندر، بندر رمین، بریس، گفتگو با نمایندگان اتحادیه‌ها و متولیان بنادر صیادی، بررسی وضعیت رسوب حوضچه‌ها و ضرورت پیگیری برنامه لایروبی آن‌ها توسط بهره برداران و متولیان بنادر مذکور، پایش تجهیزات اطفاء حریق آن‌ها و نحوه انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ آمادگی شناور‌ها در حوضچه‌های آرامش بنادر در برابر هرگونه طوفان احتمالی و ضرورت رعایت جدی الزامات حفظ محیط زیست دریایی در بنادر مذکور و نظارت جدی بر رعایت الزامات و مقررات ذیربط، از دیگر برنامه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در راس هیات ستاد بحران بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بود.

انتهای پیام/ع

۶۸ هزار گردشگر از بنادر صیادی و تجاری چابهار دیدن کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار