فرماندار گناباد گفت:بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی نوروزی امسال با افزایش ۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۲۵۰ هزار به ۳۶۲ هزار مورد افزایش یافت.

افزایش ۳۰ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری گنابادبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حامد قربانی فرماندار گناباد گفت: در ایام نوروز، ۱۹ گردشگر خارجی از کشور‌های کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، فیلیپین و ترکیه از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان نظیر قنات قصبه، و مناطق درب صوفه و عمرانی بازدید کردند.

وی تصریح کرد: ۱۶ هزار و ۷۰۰ مسافر و گردشگر هم در تعطیلات نوروزی امسال در اماکن اقامتی گناباد شامل هتلها، اقامتگاه‌های بومگردی، مدارس و سوئیت‌های اداره‌های دولتی اسکان یافتند.

فرماندار گناباد گفت: بیشترین بازدید جاذبه‌های تاریخی و گردشگری گناباد از بقاع متبرکه امام زادگان در کاخک، بیمرغ، خانیک، دیسفان، کمر زیارت، قنات قصبه، موزه ها، مسجد جامع و آثار تاریخی روستای هدف گردشگری ریاب صورت گرفته است.

قربانی افزود: در تعطیلات نوروزی با افزایش هم افزایی بین بخشی، ظرفیت‌های شهرستان گناباد برای افزایش سطح ارائه خدمات و کسب رضایتمندی مسافران و گردشگران به کار گرفته شد و واگذاری کار‌ها به بخش خصوصی و تشکل‌های مردمی و جوانان را از نقاط قوت برنامه‌های تعطیلات نوروز ۹۸ در شهرستان گناباد ذکر کرد.

وی تصریح کرد: همچنین نوروزگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و مسابقه‌های بومی و محلی در تعدادی از روستا‌های شهرستان گناباد با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری این شهرستان به مسافران و ایجاد شور و نشاط در مردم برگزار شد.

از مجموع ۲۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان گناباد ۱۴۴ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که در این میان قنات قصبه به عنوان تنها اثر ثبت شده خراسان رضوی در فهرست آثار جهانی یونسکو از جایگاه خاصی برخوردار است.

انتهای پیام//ح.ت
 

افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری گناباد در ایام نوروز امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.