قسمت نخست مجموعه مستند «آلزایمر» با موضوع نماد‌ها و المان‌های شهری مربوط به قهرمانان ایرانی از شبکه افق پخش می‌شود.

یادآوری قهرمانان ایرانی در مستند «آلزایمر» از شبکه افقبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه مستند «آلزایمر» درباره یادمان‌ها و المان‌های شهری با موضوع یادآوری حماسه آفرینی قهرمانان ایرانی به ویژه در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است.

این مستند در ۶ قسمت تولید شده و سیاوش رحمان پور کارگردانی آن را بر عهده داشته است.

«آلزایمر» تلاش می‌کند به این پرسش پاسخ دهد که شهر‌ها چگونه تاریخ، وقایع و قهرمان‌هایشان را روایت می‌کنند و به خاطر می‌سپرند.

در قسمت نخست، بررسی تطبیقی برخورد با تاریخ و هویت در فضای شهری میان ایران و ایتالیا و دیگر کشور‌ها انجام می‌شود و قسمت دوم به بررسی تطبیقی المان‌های روایتگر تاریخ و هویت در شهر‌های کشور‌های مختلف از جمله روسیه اختصاص دارد.

مقایسه ساخت یادمان‌ها برای جنگ‌های تاریخی در کشور‌های مختلف مثل فرانسه و ایتالیا و روسیه و ایران موضوع قسمت سوم است و قسمت چهارم این مستند به مقایسه یادمان‌های جنگ ایران و عراق در دو کشور می‌پردازد.

در پنجمین قسمت قهرمانان زن و تاریخ ساز جهان در شهرهایشان در مقایسه با ایران مورد بررسی قرار گرفته و در آخرین قسمت هم به موزه‌ها با نام «فراموشخانه» اشاره شده است.

سفری کوتاه به موزه جنگ مسکو و استانبول و مقایسه آن‌ها با موزه‌های جنگ تهران، خرمشهر و ایران باستان، دیگر بخش این مستند را تشکیل می‌دهد.

قسمت نخست «آلزایمر» را می‌توانید یکشنبه ۱۸ فروردین ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‌های ۸:۰۰ و ۱۲:۳۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار